kymco med el problemer

Hej

Min søn har en kymco Agility som er begyndt at drille..

Den lader ikke på batteriet længere til gængæld springer den pærerene hele tiden. Med motoren i gang har Jeg har målt over 40 volt ved forlyset men der kun var 12,1 volt ved batteripolerne. Nu har knægten ringet og sagt  at den ikke længere kan kører og han har efterladt den i vejkanten .. Jeg tænker at der ikke er mere strøm på batteriet til tændingen... 

Inden det kom så vidt havde Jeg har prøvet at sætte et lade andet laderegulator på uden det ændrede noget.

Er der nogen der kan hjælpe..



jan.f
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der sidder en diodebro, som nogle uden for meget indsigt kalder spændingsregulator på alle lysanlæg med batteri på scootere. Når batteriet er defekt har samme "spændingsregulator" det med at "stå af" og så ser du normalt hele ladespændingen ude på pærene. Dog ikke 40 volt som du har målt men omkring 18 volt AC efter hukommelsen. 

Jeg vil gætte på det er en kombination af de to ting der plager maskinen.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja Mikkwl ...så langt så godt .

Har fundet en pdf manual med gode instruktioner til fejlsøgning så nu går jeg slavisk til værks..


jan.f
jan.f skrev den 24-07-2018 00:24:43

Ja Mikkwl ...så langt så godt .

Har fundet en pdf manual med gode instruktioner til fejlsøgning så nu går jeg slavisk til værks..

 Ja så er det bare på med "vanten", lad os høre hvad du finder ud af.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

 Har idag målt mig frem til fejl på  spændings regulatoren og den ene formodstand til lyset.... målingerne af  statoren viste at den burde virke  .. så nu bliver det spændende reservedelene kommer i morgen ..



jan.f
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis