Magnet søger til loftdåse

Hej alle,

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl herinde jeg kan låne/leje et magnet søger sæt, til at bore ud til loftdåser?

I omegnen af Viborg?

Hej alle, Der skulle vel ikke være en venlig sjæl... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@Allan har haft det, med at låne grej ud, op i en tidligere tråd.. men jeg er bange for, at det generelle er, at man er heldig, hvis man får det tilbage i hel/brugbar stand - og som privat er det helt håbløst at gøre noget ved.. man bliver bare uvenner
Efter at have mistet et stillads, en stiksav, m.m. - plus en bil, der blev stillet med soltaget åbent i regnvejr - ja, så er der absolut ingen udlån herfra..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sidder lige og tænker, da jeg også er så gammel så tommestokken var det eneste værktøj jeg er oplært til at bruge:
Hvordan undgår man at magneten i dåsen bliver ødelagt at bordet, når der skal bores?
Magneten bliver vel monteret i kanten af dåsen (fylder dåsen ud), og jeg kan godt se at der er hul til center bordet, men hvad med resten at hulsaven ?

Borer man et større hul en diameteren på dåsen?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nej magneten er lidt mindre end hulsaven.


fase
S. Fabrin skrev den 24-07-2018 15:35:59

Nej magneten er lidt mindre end hulsaven.

Ok hvordan sidder den så fast i dåsen ?

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 24-07-2018 13:55:26

Sidder lige og tænker, da jeg også er så gammel så tommestokken var det eneste værktøj jeg er oplært til at bruge:
Hvordan undgår man at magneten i dåsen bliver ødelagt at bordet, når der skal bores?
Magneten bliver vel monteret i kanten af dåsen (fylder dåsen ud), og jeg kan godt se at der er hul til center bordet, men hvad med resten at hulsaven ?

Borer man et større hul en diameteren på dåsen?

 Magnet eller ej, så skal hullet du laver være lidt større end loftdåsens udvendige mål. 

Men hulborets tænder rører således aldrig magnet (eller loftdåse).

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

En PL dåse er Ø68mm, så at bore med en hulsav på samme størrelse vil da betyde at hulsaven skærer nøjagtigt samme størrelse som dåsens diameter... Smart.
Skal der så isættes afstandsringe bagefter ?  Ved 2 lag gips er det jo den store ring (16 til 32 mm) der skal i.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.


PinkHenrik skrev den 24-07-2018 16:03:22

En PL dåse er Ø68mm, så at bore med en hulsav på samme størrelse vil da betyde at hulsaven skærer nøjagtigt samme størrelse som dåsens diameter... Smart.
Skal der så isættes afstandsringe bagefter ?  Ved 2 lag gips er det jo den store ring (16 til 32 mm) der skal i.  

 Det kommer an på hvordan du har monteret loftdåsen. 

Jeg monterede med bærejern hvilket betød at loftdåsen selv faldte på plads  i hullet i gipspladen når jeg fjernede hulsaven.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis