Magnet søger til loftdåse

Hej alle,

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl herinde jeg kan låne/leje et magnet søger sæt, til at bore ud til loftdåser?

I omegnen af Viborg?

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har aldrig brugt så fint materiel. Du kan jo da måle ud efterhånden som loft kommer op, ligesom man har gjort i 50+ år.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 23-07-2018 14:52:51

Jeg har aldrig brugt så fint materiel. Du kan jo da måle ud efterhånden som loft kommer op, ligesom man har gjort i 50+ år.

 Det er fordi en magnetsøger ikke var opfundet da du arbejdede. Idag bruger man også ipad eller computer til en SKS-rapport i stedet for en pen fordi det bare er smartere og nemmere.

stoffer87 skrev den 23-07-2018 10:08:23

Hej alle,

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl herinde jeg kan låne/leje et magnet søger sæt, til at bore ud til loftdåser?

I omegnen af Viborg?

Prøv at tag hen til din lokale installatør og spørg om du må låne hans.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ellers må du jo selv lave en, af sådan et par magneter med hul i   


Vi prøver igen, i morgen --

ChristianNielsen: Nu "fornærmer du mig"   Jeg arbejder faktisk stadig, og magnetsøger til loftsdåser har jo nok været opfundet i 15-20 år. Men stadig jeg har aldrig brugt dem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
je_ns skrev den 23-07-2018 17:50:06

Ellers må du jo selv lave en, af sådan et par magneter med hul i   


 Der hører to dele til. En, som bliver sat i loftsdåsen, inden loftet bliver sat op, og en man bruger til at søge loftsdåsen med. Derfor kan det være tvivlsomt om en installatør vil låne værktøjet ud, der står i en pris på ca. 1000 kr. for et set.


fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 23-07-2018 18:36:52

 Der hører to dele til. En, som bliver sat i loftsdåsen, inden loftet bliver sat op, og en man bruger til at søge loftsdåsen med. Derfor kan det være tvivlsomt om en installatør vil låne værktøjet ud, der står i en pris på ca. 1000 kr. for et set.

 Skær en rondel ud, og tilpas den så den passer op i loftsdåsen, og monter magneten i midten af rondellen, når loftsbrædderne er sat op, sætter du den anden magnet på loftet, og når de to magneter har "funden hinanden" så bore du et søgehul op gennem magneterne...



Vi prøver igen, i morgen --

Hvad er du nu galt med en tommestok? Ja jeg er så 40 +

Mvh.

Mikkel


Aarrgghh! S. fabrin, Den pris må være en installatørpris + moms for sådan et sæt :-)  Ha ha

For på Internettet koster det ikke så meget :-)
https://www.greenline.dk/k/magneter-til-loft/magneter-til-loft

For små 500 kr., kan stoffer købe helt sit eget ..... Og så kan vi andre låne det .... Ha ha ha

Sorry kunne ikke lade vær.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
AJohansen skrev den 23-07-2018 23:08:31

Aarrgghh! S. fabrin, Den pris må være en installatørpris + moms for sådan et sæt :-)  Ha ha

For på Internettet koster det ikke så meget :-)
https://www.greenline.dk/k/magneter...r-til-loft

For små 500 kr., kan stoffer købe helt sit eget ..... Og så kan vi andre låne det .... Ha ha ha

Sorry kunne ikke lade vær.


Godt ord igen, men jeg havde nu også tænkt mig at betale for at låne/leje et sæt

Det er 2 lampe steder der skal bores ud til, og jeg synes måske 500 kr var lige voldsomt for det

Men der er ikke andet for, jeg må prøve "old school" metoden istedet kan jeg fornemme  

AJohansen skrev den 23-07-2018 23:08:31

Aarrgghh! S. fabrin, Den pris må være en installatørpris + moms for sådan et sæt :-)  Ha ha

For på Internettet koster det ikke så meget :-)
https://www.greenline.dk/k/magneter...r-til-loft

For små 500 kr., kan stoffer købe helt sit eget ..... Og så kan vi andre låne det .... Ha ha ha

Sorry kunne ikke lade vær.

Ja, OK skal vi mødes på midten og sige 749 kr. Grunden til at jeg skrev, som jeg gjorde, er at jeg af bitter erfaring selv har lånt værktøj ud, og da jeg fik det tilbage var det ødelagt.   


fase
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis