Udluftningshuller i murstensvæg - kan de lukkes?

Hejsa, 

Vi har nyligt købt et 70'er hus med tilbygning fra 2000. I tilbygningen er der sådan nogle udluftningshuller mellem hver 3. mursten lige over sokkel, hele vejen rundt om tilbygningen (se billeder)

Mit spørgsmål til forummet: Kan man blænde disse udluftningshuller? Vi døjer nemlig med der kravler myrer ind og videre ind i værelserne via små sprækker i gulvdække (disse fuger vi dog til med acrylfuge, da vi alligevel skal have lagt nyt gulvtæppe. 

Men ja, kan man dække disse huller til? Hvis ja, med hvad? 

På forhånd tak :) 

Mvh

Den nye husejer.


Manden med 10 tommelfingre!
Hejsa,  Vi har nyligt købt et 70'er hus med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Natur skrev den 21-07-2018 17:40:48

Lige til dette problem er "Perm-EX" (tror jeg det hedder) effektivt (bedre end Bayer - derfor kan det ikke købes i DK) - lidt pulver ind i hver sprække - så er der ingen myrer.. - i meget lang tid (måske skal det puttes i 2 gange pr år)

 Er det denne her, her får man 5 kg for 450 kr incl fragt (jeg gav 199kr for en lille bøtte ikke særligvirksom myregift i Silvan)

Myregift Ebay


Vi prøver igen, i morgen --

Den ligner meget   

Købte for mange (3?) år siden, og har ca. nok tilbage i de 5 kg. til ca.5-7 år.. (har brugt til firma, privat og familie/venner..)

Jeg har ikke villet lade en spand stå nede i boligforeningen, hvor min mor bor - der er så mange "hellige" - "DETMÅMANIKKE", der så overhælder med alverdens husråd og 10xdosis af andet alt muligt :-(
- men at bruge lidt koncentreret få gange - og de må ikke have katte/hunde/kanariefugle m.m. - så er der da bare at få myrerne væk?
Det sidste år dernede - var der ganske få myrer tilbage ;-)

så jeg er virkelig tilfreds..
Jeg vander det ikke ud længere (måske, når det er så tørt som nu)

.. Men en ske med noget på - og drys det på stedet / bagenden af en ske, og put det ind i studsfugerne
PAS PÅ - hvis hund/kat, kan komme i nærheden - så skal der nok skærmes.. (men det skal der jo ikke, hvis det bliver puttet ind i studsfugerne)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

og man kan jo dele med naboerne ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bare send myrerne ind til naboen, så skal de nok få købe div. giftstoffer selv     

Det kan da ikke være meningen at man skal rende og sprøjte for at holde myrer ude af et moderne byggeri. Mit hus er fra 1953 og jeg har aldrig set en myre indenfor. 

Her er hvad murerhåndbogen skriver om åbne studsfuger:

"I ydervægge, der er udført som isolerede hule mure, har åbne studsfuger ingen ventilerende effekt, medmindre der etableres en fri spalte (svarende til minimum 20-30 mm) mellem formur og isolering. Ved murværk med særligt kraftig vandbelastning, dvs. høje bygninger og udsat beliggenhed, kan en ventilationsspalte mellem formur og isolering sikre en udtørring af formuren til begge sider. Dette vil nedsætte fugtbelastningen."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også