Udluftningshuller i murstensvæg - kan de lukkes?

hjoerngaard
hjoerngaard
Postnr: 8000
hjoerngaard hjoerngaard

Hejsa, 

Vi har nyligt købt et 70'er hus med tilbygning fra 2000. I tilbygningen er der sådan nogle udluftningshuller mellem hver 3. mursten lige over sokkel, hele vejen rundt om tilbygningen (se billeder)

Mit spørgsmål til forummet: Kan man blænde disse udluftningshuller? Vi døjer nemlig med der kravler myrer ind og videre ind i værelserne via små sprækker i gulvdække (disse fuger vi dog til med acrylfuge, da vi alligevel skal have lagt nyt gulvtæppe. 

Men ja, kan man dække disse huller til? Hvis ja, med hvad? 

På forhånd tak :) 

Mvh

Den nye husejer.

Manden med 10 tommelfingre!
mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Det hedder en studsfugeventil og sikre foreskriftsmæssigt udluftning af hulmure så svaret er KLART NEJ de må ikke lukkes. Men døjer i med myrer så kan der vandes hele vejen rundt om soklen med myregift det fjerner problemet.

ClausKM
ClausKM
Postnr: 4100
ClausKM ClausKM

Jeg mener nu det hedder en "åben studsfuge". En studsfugeventil er noget man kan sætte i. Måske sådan en ventil netop kunne være løsningen?

Rent bort set fra det, i så nyt byggeri er der vel hulmursisoleret. Har åbne studsfuger overhovedet nogen funktion hvis der er hulmursisoleret?

larsen56
larsen56
Postnr:
larsen56 larsen56

Der vil altid komme lidt fugt så isolering kan komme af med det.

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

ok Fair nok jeg havde set det som om at ser sad en plastic indsats i, kan godt se at den er åben, og dermed jo også invitere til murbier..... men stadig må ikke lukkes. 

ChrisMH
ChrisMH
Postnr: 4000
ChrisMH ChrisMH

Jeg har selv haft store problemer med myrer. Udvanding virkede ikke. Jeg købte pulver (Bayer) og dryssede hele vejen langs sokkel - også de steder hvor der ikke var myrer. Dryssede det 5-10 cm op ad sokkel og det samme mod fliser. Har ikke set en myre siden. 

Prøv det. 

Hvis det er meget slemt, skal du nok forvente at der kan gå et par uger, hvor du skal efterdrysse med pulver. 

Hr Schmidt
Hr Schmidt
Postnr: 2860
Hr Schmidt Hr Schmidt

Jeg har opgivet at bekæmpe myrerne HELT grundigt udvendigt langs soklen, udover at de store bo hvor der er meget aktivitet, der får de en 2L malerspand, hvor jeg har boret et lille hul i bunden i kantet. Så kan giften ramme præcist ned i boet og fylde det godt op. 

Indenfor drysser jeg lidt Bayer-gift ud og får det presset ind under panelerne med et stykke papir hele vejen rundt. Det fjerner kræene i løbet af en dag (selvfølgelig nok lidt svært med gulvtæpper).

psmertz
psmertz
Postnr: 4640
psmertz psmertz

Kan man ikke sætte et meget finmasket trådnet på med silikone 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Lige til dette problem er "Perm-EX" (tror jeg det hedder) effektivt (bedre end Bayer - derfor kan det ikke købes i DK) - lidt pulver ind i hver sprække - så er der ingen myrer.. - i meget lang tid (måske skal det puttes i 2 gange pr år)

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
je_ns
je_ns
je_ns je_ns
Natur skrev den 21-07-2018 17:40:48

Lige til dette problem er "Perm-EX" (tror jeg det hedder) effektivt (bedre end Bayer - derfor kan det ikke købes i DK) - lidt pulver ind i hver sprække - så er der ingen myrer.. - i meget lang tid (måske skal det puttes i 2 gange pr år)

Er det denne her, her får man 5 kg for 450 kr incl fragt (jeg gav 199kr for en lille bøtte ikke særligvirksom myregift i Silvan)

Myregift Ebay

Hellere eje, end at leje.
Natur
Natur
Natur Natur

Den ligner meget   

Købte for mange (3?) år siden, og har ca. nok tilbage i de 5 kg. til ca.5-7 år.. (har brugt til firma, privat og familie/venner..)

Jeg har ikke villet lade en spand stå nede i boligforeningen, hvor min mor bor - der er så mange "hellige" - "DETMÅMANIKKE", der så overhælder med alverdens husråd og 10xdosis af andet alt muligt :-(
- men at bruge lidt koncentreret få gange - og de må ikke have katte/hunde/kanariefugle m.m. - så er der da bare at få myrerne væk?
Det sidste år dernede - var der ganske få myrer tilbage ;-)

så jeg er virkelig tilfreds..
Jeg vander det ikke ud længere (måske, når det er så tørt som nu)

.. Men en ske med noget på - og drys det på stedet / bagenden af en ske, og put det ind i studsfugerne
PAS PÅ - hvis hund/kat, kan komme i nærheden - så skal der nok skærmes.. (men det skal der jo ikke, hvis det bliver puttet ind i studsfugerne)

Natur
Natur
Natur Natur

og man kan jo dele med naboerne ;-)

HenrikC.
HenrikC.
Postnr: 4000
HenrikC. HenrikC.

Bare send myrerne ind til naboen, så skal de nok få købe div. giftstoffer selv     

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Myregift
    Lav-Have
  2. Endelig en myregift der virker, og tilmed billig.
    Lav-Have
  3. Myrer!!
    Lav-Have
  4. Myrer
    Lav-Hus
  5. Myrer
    Lav-Have