Tæring af bådmotor

Mon ikke der sidder nogle kloge hoveder som ved lidt om tæring af bådmotoren når den ligger i vandet,det drejer sig om min lm27,den har en ferskvandskølet vetus diesel , og påsat tærezink på skrueakselen hvor skruen slutter udenfor,samt zinkklods på rorstammen ,men fra motoren og til skrueakslen sidder der en bulflex ,så der er ikke en elektrisk forbindelse ud til tærezinken og motorblokken indeholder ikke en tæreanode som på f.eks buhk motor,? Er der tæring på motor eller ej eller skal der luses over bulflexen,uha hvem ved mon noget,mvh jan

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sidder der heller ikke en zinkanode i varmeveksleren motor-kølevand/søvand ?


Finnband

"Omkring motoren" ? ? ?



Finnband

Undskyld,det jeg mente omkring motoren er at jeg kan ikke finde eller se en evt. Skrue /bolt som kunne være til fornyelse af zinkstav,ej heller i motorens manual

Basismotoren er formentlig en motor for entreprenørmaskiner o.l. Den behøver næppe zinkanoder. Eventuel galvanisk tæring vil helt primært være i forbindelse med søvandskredsløbet hvorfor det vil være nærliggende at sætte en zinkanode i varmeveksleren. Det er vist bedst, at du spørger Vetus eller en af deres mekanikere.


Finnband
Annonce

Ja ,tak tippet,jeg er også løbet tør for undersøgelsen

Ja det er på søvandssiden i varmeveksleren du skal lede efter tærezink.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis