Skjolder/gennemslag på overmalet glasfilt

Hej alle 

Har været i gang med at sætte glasfilt op på en fuldspartlet væg. Herefter gav jeg den vævklæber for dernæst at male to gange med hvid glans 5. 

Herefter opdagede jeg flere ‘skjolder’ på væggene, ligesom at man kan se malerrulle-strøgene (se billeder). Har prøvet at male dem over enkeltvis og herefter give hele væggen en grundig omgang maling, men desværre med samme resultat til følge.

Kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der skal til, og håber virkelig at nogle herinde kan hjælpe. 

Kan det skyldes de varme sommerdage? Har forsøgt at male om aftenen de sidste par gange for at undgå varmepåvirkning. Tørretiden er også overholdt (muligvis ikke første gang).

Uanset årsag - har I så nogle gode tips til, hvordan jeg kan få løst problemet? 

På forhånd tusind tak!


Bedste hilsner Mikkel

Hej alle  Har været i gang med at sætte glasfilt... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner en ret lang væg lige hen til et vindue. Der er rimelig mange malinger der står blakket på sådan en væg men efter egen erfaring gør dyrups ikke. Ikke deres robust 07’er i hvert fald.

Det er det vi har malet med i de fleste huscompagni huse hvor de fleste af væggene er sådan der


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Hmm, kan godt se ud til, at væggen ikke er helt i vater, men de er generelt lidt skæve (1925-lejlighed), så ved ikke om det er selve fuldspartlingen (kan dog sagtens tænkes, da jeg ikke har lavet det før). Den så dog ret plan ud, brugte girafsliber mv.

Hvis det skyldes, at væggen ikke er i vater, er løbet så kørt? Som i at det heller ikke hjælper med ny/bedre maling?   


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan aldrig spartle en væg lige eller i vater.. du kan spartle den glat og ensartet andet kan du ikke gøre. Så det ville overraske mig meget hvis det er problemet der.

Hvis du kører hånden henad væggen føles den så meget bølget de steder hvor de streger der er?


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Ja den skal ikke være i vater, den skal bare være plan/glat


Ask

Den føles ikke meget bølget, men til gengæld føles den mere glat nogle steder end andre, hvor den er lidt mere ru (i forhold til der hvor stregerne er)? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej Mikkel-Ræv,

Jeg har et lignende problem, se billede. Fik du løst dit problem med stregerne, og hvad gjorde du? Væggen ser egentlig pæn ud forfra, men i lyset kan man se problemet. De fleste steder er maling pæn glat, andre steder er den ru. Det er helt klart spor af malerrullen som gør det.

molz skrev den 07-04-2019 17:59:57

Hej Mikkel-Ræv,

Jeg har et lignende problem, se billede. Fik du løst dit problem med stregerne, og hvad gjorde du? Væggen ser egentlig pæn ud forfra, men i lyset kan man se problemet. De fleste steder er maling pæn glat, andre steder er den ru. Det er helt klart spor af malerrullen som gør det.


 Hej der kan være mange grunde til at det ser sådan ud. De hyppigste årsager er at du bruger en for dårlig maling eller ikke har malet nok gange. Nogle gange hjælper det at forslette malingen. Altså at afslutte ved at køre rullen oppefra og ned i den våde maling.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Jeg bruger Becker’s GT7. Så prismæssigt har jeg ikke sparet. Tror derimod at jeg er kommet til at vende filten (forgrunden) forkert. Den grundet side ind mod væggen. Der var ingen markering på filten. Så jeg tror der skal mere maling til.

molz skrev den 07-04-2019 21:01:44

Jeg bruger Becker’s GT7. Så prismæssigt har jeg ikke sparet. Tror derimod at jeg er kommet til at vende filten (forgrunden) forkert. Den grundet side ind mod væggen. Der var ingen markering på filten. Så jeg tror der skal mere maling til.

 Det er nok derfor så:-) 


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Hvis filten vender forkert så køb noget filtgrunder til at give den en omgang. Ellers kan du bruge meget dyr maling på at mætte den 


Ask
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også