Skjolder/gennemslag på overmalet glasfilt

Hej alle 

Har været i gang med at sætte glasfilt op på en fuldspartlet væg. Herefter gav jeg den vævklæber for dernæst at male to gange med hvid glans 5. 

Herefter opdagede jeg flere ‘skjolder’ på væggene, ligesom at man kan se malerrulle-strøgene (se billeder). Har prøvet at male dem over enkeltvis og herefter give hele væggen en grundig omgang maling, men desværre med samme resultat til følge.

Kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der skal til, og håber virkelig at nogle herinde kan hjælpe. 

Kan det skyldes de varme sommerdage? Har forsøgt at male om aftenen de sidste par gange for at undgå varmepåvirkning. Tørretiden er også overholdt (muligvis ikke første gang).

Uanset årsag - har I så nogle gode tips til, hvordan jeg kan få løst problemet? 

På forhånd tusind tak!


Bedste hilsner Mikkel

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det grundet filt?

Nej ugrundet filt. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ugrundet filt skal som minimum males 3 gange

Første gang med en vævfylder og to gange med færdigmaling


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Mange tak for svaret. Har malet én gang med vævfylder og ‘2,5/3’ gange med maling. Synes bare, at ‘skjolderne’ ser ud til at være helt ens efter jeg malede sidste gang, hvorfor jeg er i tvivl, om det hjælper at male endnu et lag 😕

Hvad er det for en maling du har malet med? Og måske det hjælper med at trække rullen oppefra og ned hver gang du afslutter et stykke


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Er den der hedder Silver Luksus vægmaling glans 5 fra Røverkøb. 

Køre ovenfra og ned med ‘ny’ maling, eller bare når jeg har lagt laget? Hvis sidstnævnte gjorde jeg det sidst jeg malede (i går) for at det ikke blev for tykt et lag. 

Det er muligvis pga malingen så. Det kan som oftest ikke betale sig at købe billig maling af de der ukendte mærker. De sparer ofte på bindemiddel i malingen hvilket gør den billig men også forværrer dækkeevnen.

Vil anbefale dyrups robust serie


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Hvis du har mere maling, så mal løs, ind til du er tilfreds.

Hvis du er løbet tør, så køb et andet produkt. Personligt er jeg MEGET tilfreds med Bilka's Tendens 1 maling, som du kan få i glans 7 eller 10, jævnligt 2x9L for 899-999.

Måden jeg ser dine skjolder på, ligner IMO dog samlinger i filten hvor der er overlap.


 

Tak for svaret/svarene. Har netop forsøgt at male et lag mere her til aften, så prøver jeg at se. Skjolderne sidder uafhængigt af overlappene fra filten, så tror ‘desværre’ ikke det er det. Flere gode inputs modtages med kyshånd   


Jeg ville også bruge en anden maling. Bruger selv yunik (fluggger brand) typisk i glans 10.

Derudover det er ikke fordi din fuldspartling er ujævn? Har du prøvet at sætte et langt vaterpas på vandret for at tjekke at der er plant 


Ask
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også