Valg af service

Hej 


Min kone og jeg købte et hus sidste hus, hvor der er monteret en naturgas fyr fra 2010.

Vi har så efterfølende fundet ud af at der ikke har været service på dette fyr, siden det blev monteret altså i 2010. Vi tænker derfor det er på tide at få lavet det og i samme ombæring få en service aftale.


Jeg har kigget lidt på gastech og synes de virker okay i prisen og har fået gode andmeldeser. De har så to pakker. Forskellen på disse to pakker er at den ene inkludere reservedele og den anden ikke og prisforskellen er 70 kr pr. måned.


Jeg vil derfor høre om det overhovedet kan svare sig at have den med reservedele, det er jo alligevel 1680 kr ekstra på de 2 år? 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal altså ikke skiftes mange reservedele, før det kan betale sig. Der er ting der slides i sådan et fyr, tændelektroder, blæsermotor, vacumvagt o.s.v.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det tænkte jeg også. Det er bare sådan at de vil lave et eftersyn inden aftalen starter, da der aldrig har været service på det før.

Her skal jeg selv betale alle reservedele og så kan jeg have reservedels aftalen 2 år efter det.


Jeg er bare bekymret for at hvis de skifter en masse dele og pakninger ved det første eftersyn, som jeg alligevel skal betale for og der så ikke komme noget inden eftersynene 2 år efter.



Din bekymring er da berettiget, for hvis jeg skulle give et tilbud med reservedele inkluderet, ville jeg sørge for, at fyret var så service frit som muligt efter service, inden der blev tegnet kontrakt, hvor reservedele var inkluderet. Men du får ikke mange reservedele for 840 kr., så hvis du ikke kan lave noget selv, bliver du nødt til at betale dig fra det, så tag abonnementet med service til +70 kr./mdr.


fase

Det var også det jeg tænkte. 

Når er man lidt uvidende, så kan man bare godt tænke hvad kan dog gå i stykker på 2 år, når der kun er et eftersyn (Efter 2 år)

Når man køber en forsikring så betaler man for trykheden. der er ingen firmaer som tilbyder service til fast pris inc reservedele som ikke gennemsnitligt kommer til at tjene på det. Så det er min erfaring at i de små ting i hverdagen kan det bedst betale sig at være selvforsikret. På vores gamle oliefyr blev der i 8-10 år skiftet en magnetspole som jeg betalte. Aftalen var self med skift af filter eftersom det skulle skiftes hver gang. Men ellers uden reservedele. Alle beregninger viser at tilkøbte små forsikringer er alt for dyre. Men er trykheden og visheden om at man ikke kommer til at betale mere end det aftalte vigtig, så er forsikringen jo pengene værd.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Jeg er meget enig med kovas i at man selv bør tage chancen med de ting som man let kan overkomme. Og med de nye oplysninger om at den skal være tip top i orden inden de overtager, så vile jeg nok tage risikoen selv. 

Vi købte f.eks. ny bil og de ville samtidig sælge service aftale, så udgifter bliver jævnt fordelt de næste 5år. Jeg betaler hellere hver gang,det er da slet ikke sikkert at jeg vil have lavet den store service om 5 år. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej det er også det og så når det kun er en 2 årig aftale.
I øvrigt skal vi have lagt fjernvarme i 2021, så der skal gasfyret ikke bruges længere. 

Nu fremgik det ikke af dit indlæg, at du kun skulle bruge fyret i yderligere 3 år. I så fald ville mit svar også have været anderledes.


fase

Nej det fik jeg vidst ikke skrevet. Min fejl.



I så fald ville jeg helt undlade service aftale, og blot lade den lokale gasfyrs montør kigge fyret igennem " om lidt" Næste service kan så igen trækkes lidt så den helt undgås. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis