Tagpap

Jeg har netop afsluttet fuldsvejsning af underpap (Base 400 P) på 22 m2 tag (Havestue) med hældning på 3 cm pr m. Skulle til at svejse overpap på men blev stoppet af regn. Jeg HAR dækket over med presseninger, men disse skal leveres tilbage i morgen. Mit ? er: Kan underpappet modstå regnen i 14 dage - 3 uger, til jeg kan komme til at svejse overpappet på??

Med venlig hilsen
Bjarne
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan det MÅSKE, men gå ned i dit byggemarked og køb en pressening til 200 kr.
De fåes i op til 8 x 12 meter, og prisen er ikke over 200 kr.

De er tynde og kan ikke holde til meget, men de kan helt sikkert holde de 14 dage du skal bruge dem.

I denne periode er der meget regn, og vand kommer som bekendt ind ALLE vegne.

200 kr. er ikke noget at spare på det. Jeg taler af (dårlig) erfaring.

Mvh
ThomasB
Personligt vil jeg da også vælge at brænde pappet på da det giver en fuldvedhæftning hvorimod sømningen kun giver en masse små punkter med hæftning mellem undertaget og tagpappet. Ved orkanen for 1½ år siden blev mit flade garage tagpaptag revet op og det var sømmet. Erstatningen blev ned en pagpap der er brændt på. men nu er huset og garagen solgt og jeg kan ikke hvilke produkter der er anvendt.
Njord

MVH Njord
Jeg har i den forgangne sommer netop skiftet taget på vores garage. Da det gamle tag var TOTALT fladt, lavede jeg lidt hældning på det nye. Og det fungerer perfekt. Jeg brugte Icopal base 400 til fuldsvejning og Icopal top 500 som slidlag. Og da jeg havde svejset basen på fik jeg samme problem med en regnvejrspause, men hvis basen er svejst ordenligt på, er 14 dage intet problem siger erfaringen. Jeg prøvede osse først med pressening, men den blæser i stykker, og afvandingen er også et problem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej med dig det du har gjort er fuldstændig efter bogen . det værste man kan gøre er at sømme det fast. hvis det er en sbs pap du har brugt kommer den aldrig derfra igen.
Og da du ikke har sømmet den undgår du også at papsømmene langsomt kravler op igen.

Underpap kan uden problemer sagtens ligge mere en ½ år uden overpap.og i alt slage vejr og vind. Men husk i underpap er der Talkum så jo længere tid det ligger jo mere glat bliver det også at gå på bagefter.

hschak (tagpapdækker) icq 151891666
Hej med Jer.

Ve er ved at bygge nyt hus. Ovenpå spærrerne, er der lagt 19 mm træplader MED icopal på. Derefter har tømrerne smeltet "strimler" af Icopal hen over pladesamlingerne.

Meningen er så, at de derudover skal smelte et overpap af Icopal over det hele igen, med trekantslister under. (trekantslister blot for syns skyld)

Problemet er, at taget, nu det kun er halvfærdigt, er pisseutæt. De siger, at de skal bruge i hvertfald een uge med tørvejr, for at kunne lægge det sidste lag Icopal på taget. Men nu vi nærmer os december, og huset ligger på Færøerne, ved jeg ikke hvor vi skal finde, en hél uge med tørvejr.

Tømrerne siger, at man ikke kan smelte Icopal ovenpå underlaget, medmindre det er tørvejr........ men er det nu rigtigt ???

Og hvad kan jeg ellers gøre ??

Hvad med noget der hedder "Tagtæt", er der nogen der kender til det ?

De har brugt "Tagkit", men uden held.

Alle gode råd modtages gerne.

V.

laura
Hejsa. Det er rigtigt at du kan sagtens lade dit tag stå med underpap på frem til foråret hvis du vil det sker der ikke noget ved. Du kan også sagtens sømme dit pap på der skal bare bruges blanke søm en galvaniseret søm arbejder sig op igen. Med hensyn til stormskaderne som omtales af njord har han da ret i at det er fordi det er sømmet på. Det er bare et spørgsmål om at få det sømmet tilstrækkelig nok. Alle nye tage idag med tagpap ligger løst ovenpå isoleringen og så fastgjort i samlingerne i underpappen. Personligt monterer jeg alt underpap løst til underlaget og fastgør det med skruer og en speciel blik skive. Fordelen ved denne metode er at paptaget ikke reagerer på træunderlaget bevægelser og så undgår man også de trælse dampbuler som kommer i nogle tage hvis ikke underlaget er 100% tørt inden man svejser underpappen på.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Pap skal sku brændes på .! Og nu jeg tagdækker til hverdag er det lavet ordenligt er underpappen lige så tæt som overpappen

Lad en prof om og udføre dig Håndværk
Antrahx skrev den 22-01-2014 19:06:13

Pap skal sku brændes på .! Og nu jeg tagdækker til hverdag er det lavet ordenligt er underpappen lige så tæt som overpappen

 Jeg ved dette er et gammelt indlæg. Jeg skal ligge underpap på brædder og vil egentlig helt fuldsvejse det eller alternativt vælge en underpap med svejsestriber. Kan det lade sig gøre? Er brædder ikke egnet til fuldsvejsning? De anvisninger jeg kan finde er umiddelbar med sømning. Taget er med fald på 3,6cm pr m.


eliteMario
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis