Montering af lysdæmper?

Hej LDS :-) 


Jeg bøvler lidt med at finde rundt i ledningerne og indgangene på en lysdæmper i min lejlighed. Den har aldrig virket, så nu tænkte jeg at det skulle være. Da jeg pillede afdækningen af, var både rød og brun leder smidt i samme indgang, hvilket så helt galt ud i mine øjne?

 Lysdæmperen er en Lauritz Knudsen, 506DA109. Der er kun to indgange, hhv. L og bølge med skråpil, men 4 ledere - hhv. Rød, blå, gul og grå/hvid. Hvad skal i hvad?

På forhånd tak!


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver at rød og brun var i samme indgang? Går ud fra du mener brun og en af de andre?

Kan du evt. skrue afbryderen nedenfor ud og tage et billede af den også.

Hvilken type pære har du testet lysdæmperen med?

Beklager, mente Brun/rød og blå :-) 

Var faktisk ikke klar over at der var en forbindelse til afbryderen nedenunder, da jeg troede at lysdæmperen i sig selv også fungerer som afbryder ved tryk på den. Så blev jeg dét klogere.

Planen er at bruge Ikea's globepære Lunnom,

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40342836/

Har 2 lampeudtag. Pæren skal hænge i køkkenet, men afbryderen nederst på billedet har hidtil været brugt til en lampe, som er tilsluttet det udtag der ikke er i køkkenet (Skal lige siges at jeg har et samlet køkken/stue, så dette er er 3 meters afstand mellem de 2 udtag der er tale om. Kan ligge billeder ind om nødvendigt.

Brun og blå skal sammen i klemmen L og den grå skal i klemmen med bølgelinien. Jeg må indrømme, at jeg ville have brugt en brun mellem de to afbrydere. Den gulgrønne skal ikke tilsluttes.


fase

Den nederste afbryder, har ikke noget med lysdæmperen at gøre. Det er korrekt, at lysdæmperen kan tændes/slukkes ved at trykke på den. Havde bare brug for at se hvilke farver, der var forbundet i afbryderen. Fabrins svar er korrekt i forhold til hvordan lysdæmperen skal forbindes.

Grunden til jeg sprøger, hvilke pærer du har testet lysdæmperen med, er, at det ikke er alle lysdæmpere der virker lige godt med alle led-pærer. Test den evt. med en gammeldags glødepære.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis