Ulovlige installation af stikkontakter ?

Hej LDS’er,

Jeg har købt en bolig og er i tvivl om hvorvidt de installerede stikkontakter er lovlige. 

Det ligner at man har fjernet nogle gamle stikkontakter og erstattet med nye Fuga kontakter. Det ligner at hullene omkring rammen af stikkontakterne har været for store og man derfor har proppet flamingo til at fylde ud og lukke hullerne. Er dette lovligt ?

Mvh

Den bekrymrede ejer

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandsynligvis ikke, men kan du evt. uploade et billede af det?

Hvad siger Elinstallationsrapporten? 

Formoder at der foreligger en sådan rapport.

Da du siger du har købt bolig, men hvor når eller hvor længe siden?

Såfremt det er flamingo op ad stikkontakten er det direkte ulovligt pga. brandfare!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er en lejlighed og der foreligger ingen rapport.  

Jeg har ingen billeder af det da jeg sidder på arbejde. Har fundet dette på nettet, hvor det f.x. kunne være at revnen var fyldt op med flamingo..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kunne du ikke tage et billede af dine egne stikontakter? Den stikkontakt, du viser, er ikke en fuga, men en smal minitangent. Jeg har svært ved at tro, den smalle revne skulle være fyldt op med flamingo, selv om man ikke skal forsværge noget, fantasien er sommetider stor.


fase

Nu om stunder skal dåsen sidde helt fremme så stikkontakt er inde i eldåsen. Men tidligere måtte der gerne være et stykke ind til dåsen. 

Jeg mener nu ikke der belæg for at stikkontakter skal holde en bestemt afstand fra flamingo. Men derfor kan det godt være noget fusk der er lavet. 

Billeder og eventuel sådan ca. alder på installation.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Så har jeg taget nogle billeder. 

Vi flyttede ind for nogle år siden, men har ikke lagt mærke til det før nu. 

Billede 2 kan man se flamingo i bunden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kan ikke se en disse fordi fokus er uskarpt.

Hiv du nu bare den stikkontakt længere ud så vi kan se noget.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vedhæftede filer:
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er nok bare for at lydisolere mellem mur og karm. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det ser ud til, at der er skåret for meget ud til afbryder og stikkontakt, og så har man lavet den løsning. Flamingoen smelter før den går i brand, så du vil se det før der går ild, og nu er der jo lavet en lav det selv løsning. Hvis du vil have det lavet om, så skift den del af gerigtet ud.


fase
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også