Ustabil Yamaha påhængsmotor

rasmus ahm
rasmus ahm
Postnr: 7753
rasmus ahm rasmus ahm

Halløj. Jeg har sådan en lille fætter på 2hk som starter og kører helt perfekt... ihvertfald et par minutter. Derefter går den ud ligesom at vende en hånd. Efter lidt stilstand kan jeg hive og få den til at tænde et par gange for så at gå ud igen. Lader jeg den køle helt ned kan den igen gå et par min... der er ny tændrør på. Nogen forslag?

Nitter
Nitter
Postnr: 7700
Nitter Nitter
rasmus ahm skrev den 17-07-2018 09:02:08

Halløj. Jeg har sådan en lille fætter på 2hk som starter og kører helt perfekt... ihvertfald et par minutter. Derefter går den ud ligesom at vende en hånd. Efter lidt stilstand kan jeg hive og få den til at tænde et par gange for så at gå ud igen. Lader jeg den køle helt ned kan den igen gå et par min... der er ny tændrør på. Nogen forslag?

Ja et enkelt eller to kan jeg finde frem fra gemmerne.    

Hvis der ikke er tænding på motoren lige efter den går i stå, er der periodisk overgang i mellem vindingerne på tændspolen, hvilket betyder du skal have fundet en ny hvis ...........    

Er der tænding er det et benzin problem, hvor du starter med at rense filtre i/fra benzintanken og ned til karburatoren, efterfulgt af en komplet adskillelse, afvaskning samt rensning af dyser i karburatoren.     

Det er de to muligheder der kan komme på tale i din motor.

Pøj pøj med fejlfindingen.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Enig med ovenstående.. og som er de fejlmuligheder jeg hælder mest til..

Hvis den er med "gammeldags platiner" kan det være dem der driller, hvis de har en alt for lille afstand, men der vil  jo så stadig mangle gnist   

Hellere eje, end at leje.
Vil du være med? Log ind for at svare.