Hvordan får man vinkelkobling til udehane tæt - ved overgang til PE-rør?

Skal montere udehane på en 25mm PE-slange vha en messing plastrørsamling og 1/2'' vinkelkobling - se billedet. Problemløst at få plastrørkoblingen tæt, men jeg kan ikke få vinkelkoblingen inden i plastrørsamlingen af messing tæt. Dette fordi der jo ingen "bund" med pakning er i denne - for at skrue vinkelkoblingen ind mod. 

Har prøvet med gevindtape men der drypper stadig lidt vand ud...

Hvad gør jeg galt - eller hvordan skal jeg gøre for at få det HELT tæt?


Skal montere udehane på en 25mm PE-slange vha en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

OK - satser på pakgarn! Et sidste spørgsmål: Hvor langt skal jeg skrue vinkelkoblingen ind? Den kan jo i princippet skrues helt i bund, til den rammer den anden vinkelarm - men det er vel ikke så smart... ?

Aha - det var sikkert det jeg gjorde galt med tapen. Jeg strammede så meget at den knækkede....håber at pakgarnet er stærkere end mig..


Netop fordi det ikke er konisk ville jeg bruge gevindtætning. Men sådan er der jo så meget.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hurra! Fik fat på pakkegarn og ridsede gevindet som beskrevet - alt fungere i første forsøg!! Godt med kloge hjælpere her.... Tak!

Jeg var for år tilbage i Ukraine for at opstille maskiner. Det indbefattede også trykluft installation. Folkene derovre fik med tegn og fakter gjort klart at jeg manglede pakgarn og salve. OK så strippede de en gammeldags jutesæk, Redte trådene ud med en kam og fandt en bøtte maling  (som iøvrigt hedder det samme på ukrainsk ) .  ALLE samlinger var tætte i 1. hug. Det gode gammeldags svigter sjældent. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også