Banke klaplag op vs alternativer?

Hej alle sammen. Jeg har snart fjernet hele den gamle strøkonstruktion i vores 70’er hus, da vi vil have gulvvarme. Min plan var at gå den hårde vej og banke klaplaget op, for at få isolering nok. Men det er omfattende, når det er på alle 150 kvm. Ville I gøre det samme, eller springe let over det ved at bygge oven på klaplaget? Hvor meget vinder jeg ved at få 300mm flamingo kontra 75-100 mm?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville ikke lave gulvvarme på så lidt isolering. Det bliver et meget stort ressourcespild og også spild af penge.

Op med det hele.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

helt enig hvis du har en tanke om at springe over hvor gærdet er lavest så lad være med at begynde overhovedet alt andet vil aldrig blive tilfredsstillende eller lovligt..... jeg har selv holding, at det er muligt at arbejdet ved at gøre tingene korrekt sikkert er hårdere og tager længere tid, men resultatet bliver så langt bedre og man er selv mere tilfreds med det arbejde som man får lavet fremfor at springe over hvor gærdet er lavest... prøv at se på det på den måde at når du har være den store og korrekte tur igennem så skal du aldrig gøre det igen...og værere er det jo heller ikke

Det er nemlig også sådan jeg har tænkt. Skulle bare være sikker på det ikke var helt vanvittigt det jeg begiver mig ud i

Det er vanvittig når man i stedet kunne ligge i sofaen, men det er samtidig helt normalt for os gør det selv folk at kaste os ud i det vanvittige. 

Det er faktisk ikke så svært. Jeg ville købe en ordentlig forhammer, og så banke gulvet i stykker. Hvis man lige underhuler det lidt efterhånden holder det ikke til mange slag Alternativ leje en god el opbrydningshammer. Men så skal du jo lave det forholdsvis hurtig, da lejen tæller for hver dag. Husk at sortere det ordentlig i container, så du ikke får en regning der siger spar 2. 

Gode adgangsveje er et must, så du må afdække karmene på din udgangsdør, for du støder uværgeligt imod med trillebøren nogle gange og så ser den ikke godt ud bag efter. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Helt enig Erik. Jeg har også lagt mærke til at lidt sved på panden ikke er en livstruende tilstand der ikke kan kureres med et par kolde øller.    

P.S. Husk også en solid boltsaks. Der er sandsynligvis indlagt rionet i klaplaget.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis