Træterasse montering på sokkel nyt hus ?

Hej


Skal til at bygge en træterasse til vores nye 2018 hus. 

Er dg blevet lidt i tvivl om montering på soklen er så god en ide efter at have læst dette:

https://www.bolius.dk/skal-bygge-traeterrasse-hvordan-fastgoer-jeg-rammen-til-husets-fundament-39811/


Hvad er jeres erfaring/mening ?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pkt 1 find ud af hvad de øverste sokkelsten er lavet af og hvis det er leca som det sagtens kan være så følg den anvisning der bliver giver i dit link med hensyn til afstand imellem og brug af egnede plugs til leca... så ville jeg selv sove godt det er jo trods alt begrænset hvad det kommer på af vægt 

Jeg ville overveje at lave de par ekstra punktfundamenter. Hvor meget arbejde vil det være set i forhold til alle de skruer som skal placeres temmelig nøjagtigt. så er du helt uafhængig af huset.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Alligevel en del arbejde med 16m husmur der skal laves punktfudament langs. Og at skulle lave huller til dem langs muren hvor et bor ikke kan bruges er nu alligevel også ret besværgeligt. Men må jo bare i gang så 😉 

 men punkterne behøver vel ikke at stå klods op af husfundamentet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Enig med Kovas, ingen grund til at de er helt inde ved soklen.

Jeg tænker en bærende rem ca 60 cm fra hus og ditto fra yderkant terrasse, derpå strøer vinkelret på huset, og sluttelig terrassebrædder på langs, så de følger huset. Så bestemmer dimensionen på remmen, hvor få punktfundamenter du kan nøjes med.

Jeg vil i hvert fald foretrækker, at en større terrasse i træ kan arbejde uafhængigt af huset, især når soklen er af den spinkle type med isolering i.

djaydjay skrev den 16-07-2018 12:46:03

Jeg tænker en bærende rem ca 60 cm fra hus og ditto fra yderkant terrasse, derpå strøer vinkelret på huset, og sluttelig terrassebrædder på langs, så de følger huset. Så bestemmer dimensionen på remmen, hvor få punktfundamenter du kan nøjes med.


 Ja var faktisk nu begyndt at undersøge hvor langt fra huset jeg kunne tillade mig.
Så med en terrasse på 3.8m, hvis vi nu siger 40cm. fra hus --> punktfudament --> 150cm --> punktfundament --> 150cm --> punktfundament --> 40cm.

Noget i stil med dette billede. Det giver så omkring 48 punktfundamenter. 

Jeg synes at 58cm mellem strøerne er for langt.jeg har selv 48 med brætter af ipe.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Oh okay. Havde blot set på anbefalingerne med 40-60cm. Men kunne være jeg skulle cutte lidt ned på afstanden der så og sikre en stabil bund der ikke gynger 😊. 

For starter nok med alm. trykimprægneret. IPE kunne ellers være fedt... men 80-100m2 IPE ville nok dræne budgettet lidt.      

Ja det ville blive noget af en udskrivning. har du tænkt over at lave fald på så vandet løber af? jeg har lavet 1cm på 3m det betyder at brætterne er tørre inden for en time efter at det har regnet. Men mine brætter er også vinkelret på huset så et det lettere at lave et fald.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis