Topcoat

Hej Forum

Jeg har beklædt nogle emner med glasfiber og spartlet dem hvorefter jeg har malet dem med Topcoat. Nu vil jeg gerne give nogle af dem en gang til da ikke er helt tilfreds med resultatet. Måske brugte jeg en forkert malerrulle.

Dog mindes jeg at have fået fortalt engang at man ikke kan give 2 lag topcoat oven på hinanden pga. der er voks i malingen så det øverste lag ville slippe! 

Er der noget om det eller kan jeg bare mellemslibe og så give det et lag mere??

Hilsen Mureren:)




 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kommer an på hvilken maling vi snakker om.

Til søs snakker vi om 3 lag primer og 2-3 lag topcoat. 5 lag er fornuftigt, men først efter 7 lag skulle din maling være 100% tæt.


 

du kan sagtens give den en gang topcoate mere, du affedter grundigt med acetone, sliber fladen mat/glat, affedter igen med acetone, og giver den topcoate.

Topcoate bliver ikke blankt, da voksen trækker op i overfladen når det hærder.

Vil du have det blankt sliber du det med vandslibepapir, og polere efterfølgende, så kan det komme til at stå spejlblankt.



Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for svaret til jer begge. Lige et ekstra spørgsmål. Det vandslibepapir hvor mange korn skal det være på  hvis jeg vil slibe det? 

Hvis det er for at give det et ekstra lag topcoate, vil jeg mene korn 280 eller deromkring.

Det behøves ikke at være vandslibning, men ofte lidt nemmere.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også