Novopan aluplader der knirker

Hej.

Jeg har lige fået nyt gulv der er bygget op fra bunden med gulvvarme. Der er spånplader, aluplader fra novopan, roth slanger, gulvpap og trægulv.


Problemet er at gulvet knirker nogle få steder, og det er irriterende at høre på, hvis man lige rammer det sted.


Min tømrer og jeg hev gulvet op og kunne konstatere at der var alupladerne der på en eller anden måde kørte mod spånpladerne. Alt lå korrekt og der var intet snavs i sporerne. Vi flyttede pladerne et par millimeter og lyden forsvandt. Nu er de dog ved at komme igen, efter hele gulvet er lagt igen. 


Nogle der har en ide om hvad der giver lyden?? Alupladerne er med udfræsninger, så de ikke skal have søm.


Det skal siges at der har været maler på i 2 uger, efter gulvet er lagt, så min tømrer siger at det måske skyldes fugt ( vil forsvinde med tiden)


Vi har snakket med novopan, der siger at alt er lagt korrekt og evt vil kigge ud, hvis ikke det forsvinder.


Please help...🙏🏻🙏🏻


Vh. Thomas


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Hvordan er varmefordelings pladerne med udfræsning?

Jf. montagevejledning skal varmefordelingspladerne udføres med 2 stk. pap søm på den ene side. 

Er der anvendt de rigtige gulvvarmeslanger? Der findes 2 typer.
varmeslanger til indstøbning og varmeslanger til disse gulve.
Hvis der anvendes varmeslanger til indstøbning er materialet hårde for disse og dette vil medføre knirken. Der skal herfor anvendes rette rørtype. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

I alupladerne er der der slået nogle “knyster” ud i hver side, så de ikke kan rykke sig. 


Novopans øverste teknikker sagde at det var de rigtige slanger, der var brugt og kunne ikke sige ud fra monteringen, hvad der var galt. Ved ikke hvilke slanger der er brugt, da jeg ikke er særlig kyndig på det område. Kan jeg se det ved shunten evt?? Tror det er pex slanger..


Tal for svar indtil videre..

Det er disse sømfri aluplader, der er lagt med 16 mm pexrør tror jeg..

jeg havde også en knirken et sted hvor der ikke lå en slange i ( i et indhak ved et vindue), så er sikker på det ikke har noget med slangerne at gøre..:/?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også