Veranda lakkering - højtryksspule først?

Veranda trænger til lak eller bejse, skal det rengøres med vaskemiddel først ? Er højtryksspuler OK, eller er det for hårdt ved træet?  



Bornholm er et dejligt sted.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug aldrig en højtrykspuler på træværk. Det er den sikre vej til at ødelægge træet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Så fik det vask første gang og en halv time senere kom regnen, glimrende. Det er ikke rent så det skal vaskes ned igen, jeg har en højtryksspuler med særlig terassemundstykke. Er det dumt at gøre dette i 28 varmegrader ?


Bornholm er et dejligt sted.

Næh fortsæt du bare, bare du ikke skader træet..

Mvh,

Mikkel


Uanset temperaturen, er det altid dumt at højtrykspule træ. 

Dit træværk ser noget brugt ud. Rens med forsigtighed med en gulvskrubbe og sæbe.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

... Og så skriger det på olie. Køb 5 liter træolie - eller terrasseolie samt en stor plysset malerrulle. Den monterer du på et skaft. Tag en malebakke og put den ind i en bærepose. Hæld olien op og rul i rigelige mængder. 

Lykke til!


 

Tak for gode råd. Jeg har renset det ned to gange og slebet lidt hvor det er var rigtig beskidt, tæsket sømmene i bund. Så skal det tørre i solen i morgen. Jeg valgte beise fremfor olie, det håber jeg er OK valg. 

 


Bornholm er et dejligt sted.

Beise er nok det værste valg til udendørs træværk, hvis beise er det samme som bejdse i Danmark.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Enig med Rantzau ikke bejdse det er ikke vandfast du skulle have brugt olie med farve/pigmentering i 

Eller slip for at oliere terrasse hele tiden. Lidt algerens, evt boracol hvis du kan få fat i det, og så ellers lade træet blive helt naturligt sølvgrå

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også