Er dette dårligt tømrerarbejde ? (ny træfacade er det klamphuggeri?)

Jeg har fået lavet træfacaden på huset, mens jeg maler ser jeg at der er sprækker i træet er det OK? Holder det vand ? Jeg har givet det lak og så skal det males se foto, jeg syns ikke det ser OK ud altsammen, så er sprøgsmålet om jeg skal klage - det var ideen at det firma skulle lave fler ting for mig men nu er jeg skeptisk.  Er dette klampehuggeri ? Sprækket træ, søm der mangler osv.

  


Bornholm er et dejligt sted.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Bornholm er et dejligt sted.

Der mangler et søm eller to...


Bornholm er et dejligt sted.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vedhæftede filer:

Bornholm er et dejligt sted.
Vedhæftede filer:

Bornholm er et dejligt sted.

Jamen - træ det sprækker jo?  Jeg ville så mene, at lige de viste brædder skulle have være vendt modsat - man sætter altid "surt bræt" på (kanterne ind i mod) - ikke som på billedet.. (men det kan være svært at se, på tynde brædder - og hvis det skal gå stærkt, såå..??)
Du skriver - "lakere"??  

Lakere hvad?  det skal grundes og males..
Et sådant job ville du have tjent rigtig meget på at lave selv - så kunne du have grundet og malet alle brædderne inden opsætning - og have sat dem pænt op..
Et lille regnestykke jeg lavede på et tidspunkt var - i forhold til det tilbud tømreren kom med til opsætning af diverse sternbrædder, gavl m.m. - men uden maling osv. var -  at jeg, selvom jeg havde malet på begge sider 2 gange - lavet mere end tilbuddet lød på - så holdt jeg ca. 700,- i timen..  (og på det tidspunkt havde jeg ikke alt det sjove værktøj og stillads m.m.)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Sprækkerne bør du lukke fx. med noget akryl fugemasse inden brædderne males.

Ved bræddebeklædning skal man så vidt muligt prøve at holde kernesiden udad og topenden nedad.

Lidt sjusket at der mangler søm. 

Pil brædder af og vend dem med marvsiden ud.

Dækbrædder skal kun sømmes med 1 søm i midten med brede dækbrædder. 

Revnerne du viser kaldes ridser som forstærkes når der er sømmet som vist..  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

tak for gode råd.  Ja rigtigt jeg har grundet og begyndt at male, "lakere" er ikke det rigtige ord.

Jeg havde tænkt over at give det firma mere arbejde med mit tag, men det tror jeg så ikke er relvant, hvis han vender dækbrædderne forkert, han er en hyggelig mand med Brazilliansk baggrund.  Jeg har fik skiftet dette her fordi der var sort rockwool under som afgav meget dårlig luft. Der er stadig problemer her i huset med dårlig luft i stuen og min arme hund går og hoster. Der for tænkte jeg at næste projekt var at fixe taget. Det er svært at finde ordentlige håndværkere i Norge hvor jeg bor. TAk igen. Her er foto af træværket han har monteret, den ru flade suger meget maling. 


Bornholm er et dejligt sted.

Det er også svært at finde gode håndværkere i DK - derfor må man nogen gange lave det selv - selvom man måske hellere ville have betalt sig fra det ..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Frank Chr. skrev den 12-07-2018 16:43:04

Sprækkerne bør du lukke fx. med noget akryl fugemasse inden brædderne males.

Ved bræddebeklædning skal man så vidt muligt prøve at holde kernesiden udad og topenden nedad.

Lidt sjusket at der mangler søm. 

 Akryl fugemasse? Udendørs på træværk? Nahh, så skal der males hver 14. dag

Mvh.

Mikkel


Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også