Puck Maxi k. 18mm Bing karb.stemlet har sat sig fast.

Min Puck M. k  e.50 med med firekantet karb.18mm bing har sat sig fast. sidste år fik jeg brud på benet hvor ved min puck stod stille over vinteren som var rigtigt kold det med førte til at parf. har     skilt sig fra olie/benzin som hele karb. svømme i efter rensning vidste det sig at stemplet har sat sig fast har fået fjerder og låsering ud efter jeg havde lagt den i rense benzin i 24 timer,er  der nogle som kan råde mig i hvad jeg kan gøre ved det P.s det er første gang jeg har prøvet at skille en knallert karb. V.H KimKjærgaard

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan prøve at sprøjte lidt WD40 ned omkring spjældet i stedet. Når det har virket en time eller to kan du formodentlig hive spjældet op via kablet. Sidder det stadig fast kan du forsigtigt sætte en stor skruetrækker under spjældet og forsigtig dreje den så spjældet går løs. 

Pøj pøj.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif. Tak for dit svar,men jeg har prøvet WD40 samt også med skruetrækker under spjældet men lige lidt hjalp det,fandt et indlæg fra 2010 med samme problem der er et svar der går ud på at sætte den i skruesvinge og der efter ind føre en rundstok i spjældet og slå på rundstokken,jeg må nok sige jeg er lidt nervøs for dette,der må være et middel der kan opløse parfinnen,jeg vil vende tilbage når jeg har nyt om mit problem men er tak nemlig for flere råd. Mvh Kim       

Benzin udskiller mig bekendt ikke paraffin, det er diesel olie der gør det.

Mon ikke stemplet er irret fast, så lad den stå i blød i wd-40 eller anden rustløsner, hvis du adskiller karburatoren, og tager svømmeren og andre varmefølsome ting ud, kunne du prøve at varme karburatoren udvendigt med varmepistol.

Hørte forleden at en blanding af acetone og bremsevæske, skulle være bedre til at trænge ind og løsne, end de fleste rustløsner på spray. Har ikke testet det, men vil da prøve hvis jeg få brug for at løsne noget der er rustet/groet fast.


Vi prøver igen, i morgen --
kimkjærgaard skrev den 12-07-2018 19:27:06

Hej Leif. Tak for dit svar,men jeg har prøvet WD40 samt også med skruetrækker under spjældet men lige lidt hjalp det,fandt et indlæg fra 2010 med samme problem der er et svar der går ud på at sætte den i skruesvinge og der efter ind føre en rundstok i spjældet og slå på rundstokken,jeg må nok sige jeg er lidt nervøs for dette,der må være et middel der kan opløse parfinnen,jeg vil vende tilbage når jeg har nyt om mit problem men er tak nemlig for flere råd. Mvh Kim       

 Nej, det har ikke noget med parafin at gøre. 

Rundstok og hammer bør du helt klart undgå, da du højst sandsynligt vil ødelægger mere end operationen gør gavn.     

Jeg undre mig faktisk temmeligt meget, da det er unormalt at gasspjældet sætter sig fast efter at have stået stille i et år. Selv på en gammel Skylon med remtræk, der efter sigende ikke har kørt de sidste 50 år og stået i en lade, gik gasspjældet fint da jeg startede den op. Det eneste den knallert fejlede var at kondensatoren i tændingen var kortsluttet så der ingen tænding var på.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svar til jer begge to.Da jeg skiller karb. var der et tyk lag grød hvid i bunden af svømmehuset jeg tror det er fra den i blandet olie der har skilt sig fra (var ud sat for det samme i 78 på mit fyr til huset efter en kold vinter ) i har sikkert ret med at det har irret sig fast jeg vil prøve begge delle har ellers haft gang i WD 40 jeg havde den med ud til T.Hansen hvor deres mekan. så på den han var var lige så ud forstålig for at det havde sat sig så fast

Annonce

Kan du ikke komme ind med lidt pind og så bruge en skruetvinge eller hvad du har? Du må ikke bange på spjældet, så går det til.

Mvh.

Mikkel

*banke


Tak for dit råd men som du kan se har vi  talt om det.jeg tænkte på noget af det samme med at sætte en rundstok ind/ned i bunden af spjældet og så sæt den op i en skuestik og der ved med tryk at få det løst. som du kan se skriver andre det ikke er så smart at gøre jeg vil lige prøve med noget varme og en bl. af acetone og bremsev. samt PW 40 vender tilbage når jeg har nyt MVH kim     

Hejsa Tak for jeres indlæg og råd efter en lang kamp med at få spjældet løs er det enlig lykkes,jeg gjorde det, lavede en kraftig opløsning af Eddikesyre 1d 32%/ 1 del kogene vand lod det trække i 8 timer hvor efter jeg stak en skuetrækker ind under spjældet forsigtigt vred den rundt sammen med et træk i gaskappelet fik jeg spjældet fri til stor lettelse på ny lage jeg det i en opløsning denne gang 1/4 for lige at rense for det sidste lag snavs,så nu skal jeg have samlet den igen samt lige finde ud af hvordan de forskellige skruer og dyser, ting skal stå,det er første gang jeg har skilt en karburator ad,p.s spjældet havde fået nogle hak fra fra skruet(.før jeg brugen af opl.) med noget fin smergel blev det i ok igen MVH Kim Tak for hjælp

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis