Hjul sidder fast på aksel - skal af

Hej

Jeg har et hjul som på billedet der skal af for lapning. Har fået løsnet låsebolten på ydersiden, men kan ikke trække hjulet af akslen.

Er der nogle smarte tricks til at få sådan et trukket af akslen det sidder på?


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du lidt flere oplysninger, eller billeder.

Er hjulet med en form for lejer (kugle/eller rullelejer)

Har du prøvet at banke på fælgen bagfra, brug en træklods til at ligge imellem, og bank med en passende stor hammer.

Du kunne jo også afmontere dækket på stedet, så du undgår at afmontere hjulet. 


Vi prøver igen, i morgen --

Man må gerne give dækket nogle gode spark fra siden, det plejer at hjælpe hvis fælgen er groet fast.


Elektronikteknikeren

Ok, er blevet lidt mørkt til nye billeder, så det må blive i morgen, men en tidl tråd har et billede

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/218422

Som jeg husker er det en bolt & skive der holder hjulet på plads, og det ligner lukkede kuglelejer - som så nu sidder fast på akslen. Ser ikke rustens ud, men må prøve med caramba og en forsigtig hammer

Kan godt rode med dækket, det ville bare være nemmere på en dækmaskine 😊

FoXX skrev den 11-07-2018 23:30:24

Forsigtig hammer? Nej der skal vold til,

Mvh.

Mikkel

 Vrøvl, der skal forstandig vold til.     

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forstandig     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Haha Leif, så er jeg forstandig (for det meste), måske ikke når jeg ligger under en gyllevogn kl. 3 om morgenen

mvh.

Mikkel

FoXX skrev den 12-07-2018 23:34:04

Haha Leif, så er jeg forstandig (for det meste), måske ikke når jeg ligger under en gyllevogn kl. 3 om morgenen

mvh.

Mikkel

 Ja du giver jo selv et rigtig godt eksempel på hvad tilfældig vold kan afstedkomme.      Det er nok så godt at begynde kl. 7 med et forstandigt klap i rumpetten.       


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er altid en god måde at starte dagen på...


Elektronikteknikeren

Det er da ikke så svært - støder jævnligt på "problemet" - ingen vold bare større værktøj :-)

brug et koben og træk til så smutter fælgen af.

michael


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis