Skal jeg skifte murdåserne?

Jeg er ved at renovere mit hus, og en ikke ubetragtelig del af dette projekt er at få flyttet stikkontakter fra gerigterne og ud i muren. 

Jeg tænker dog om det vil være en idé at få skiftet de gamle murdåser rundt om i huset, eller om jeg bare skal lade dem sidde, hvis det er spild af penge at få dem skiftet? 

Jeg skal have halvdelen af gulvene brækket ud i huset, og alle vægge skal fuldspartles, så hvis det er nødvendigt at gøre, skal det gøres nu :) 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

P. S. Dåserne er på ingen måder løse  

Den eneste grund til at skifte, jeg kan komme på, er hvis du vil sætte noget i dåsen, som er dybere end en almindelig stikkontakt (f.eks. ihcwireless eller stikkontakt med usb-udtag)

Ellers ingen grund til at skifte, når de ikke fejler noget.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du ikke skifter dåserne (ca. 18 kr./stk.) kunne du overveje at opgradere installationen med jordledning. Du skal sikkert skifte noget ledning, når du flytter kontakter fra gerigt ud i muren.


fase

Tak for svar. Jeg har faktisk lige fået trukket jord i bryggers og badeværelse i forbindelse med renovering heraf. Elektrikeren har også trukket jord med ind i værelserne, så det tænker jeg da selvfølgelig at jeg får. 

Jeg har spekuleret på IHC/Smarthouse, men jeg tror ikke det er noget jeg skal have i de pågældende stik alligevel, men måske andre steder i huset.

@Fabrin, det er ikke så meget kostprisen på dåsen, men alt det arbejde der følger med, som udskiftning af ledninger, tilmuring af hul osv. Men jeg hælder efterhånden mest til at skifte ud, for jeg vil ærgre mig gul og grøn, hvis jeg fortryder om 5 eller 10 år

Tak for svar. Jeg har faktisk lige fået trukket jord i bryggers og badeværelse i forbindelse med renovering heraf. Elektrikeren har også trukket jord med ind i værelserne, så det tænker jeg da selvfølgelig at jeg får. 

Jeg har spekuleret på IHC/Smarthouse, men jeg tror ikke det er noget jeg skal have i de pågældende stik alligevel, men måske andre steder i huset.

@Fabrin, det er ikke så meget kostprisen på dåsen, men alt det arbejde der følger med, som udskiftning af ledninger, tilmuring af hul osv. Men jeg hælder efterhånden mest til at skifte ud, for jeg vil ærgre mig gul og grøn, hvis jeg fortryder om 5 eller 10 år

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også