Hånd-Male cykel (uden spray?)

Jeg vil male en cykel og har fjernet klistermærker, hvad fik en del af malingen til at forsvinde også. Så visse steder er der blank metal. Kan jeg male den med pensel? jeg gider ikke afmontere alting for at spraye og resultatet skal ikke være perfekt.

Skal jeg købe en grunder til de blanke steder?
Kan jeg male med en metal lak der ikke er spraybaseret ?


https://www.liv-cycling.com/dk/news/mal-selv-din-cykel/21967


Bornholm er et dejligt sted.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens male cykel med en pensel. Du skal slibe de steder du vil male med fint smergellærred, rense for fedt med eksv. rense benzin, grunde med en grunder der er beregnet til det stellet er lavet af for til sidst at give en eller to gange maling.

Jeg har kørt på flere penselmalede cykler i min ungdom for snart mange år siden. 

God arbejdslyst.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Rense Benzin, Nitter? Her er vi ikke enige, fortynder..

Mvh.

Mikkel


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
FoXX skrev den 11-07-2018 23:38:51

Rense Benzin, Nitter? Her er vi ikke enige, fortynder..

Mvh.

Mikkel


 Nåååååååå, nu bliver du sgi besværlig. Rensebenzin er skam et udmærket affedtningsmiddel. Men du kan naturligvis bruge alt der kan fjerne fedtstoffer, selv grundrens eller i mildere tilfælde sæbevand.     

https://www.borupkemi.dk/farve-kemi...nse-benzin     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nærmer du dig pensionsalderen Nitter? Rensebenzin brugte man måske i 100 års krigen

FoXX skrev den 12-07-2018 23:48:28

Nærmer du dig pensionsalderen Nitter? Rensebenzin brugte man måske i 100 års krigen

 Det er over den tid. Nu tjener vi kun penge når man bliver betalt for en sjov opgave.

Og nej, rensebenzin har stadig sin berettigelse. Og så fjerner det ikke folks hjerneceller som diverse fortyndere gør.   

Det er igen det der med forstandig-hed.      

https://www.synonymbog.com/synonym/forstandighed


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg bruger acetone.

Jeg har fået indtrykket af at det ikke skal være en Ferrari lakering, så hvis det er et stålstel, vil jeg bare give det maling fra hammerite, det har indbygget rustprimer i. Der er så ikke så mange farver at vælge mellem, men dit stel bliver beskyttet, og det er nemt.


Elektronikteknikeren
Nitter skrev den 13-07-2018 11:41:27

 Det er over den tid. Nu tjener vi kun penge når man bliver betalt for en sjov opgave.

Og nej, rensebenzin har stadig sin berettigelse. Og så fjerner det ikke folks hjerneceller som diverse fortyndere gør.   

Det er igen det der med forstandig-hed.      

https://www.synonymbog.com/synonym/...standighed

Det er er rigtigt, selvfølgelig er det sundere.. jeg bruger nok en halv dåse bremserens om dagen, det er nok ikke sundt.

Mvh. 

Mikkel


Du kan jo gøre en dyd ud af, at male i hånden   
Jeg har brugt Humbrol maling på min mountainbike, og det holder nu på 6 år...og de små bøtter vælter ikke budgettet   

Modelfoto jeg saksede på nettet... så farverne er ej de samme som jeg har brugt   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også