P lås retning af fald

Hej.

Vi skal i gang med at planlægge vores sommer projekt og her er badeværelset på 1 salen en stor del af det.

Der er 2 ting vi skal have tænkt ind i planen. 

Vi vil gerne have monteret en ny faldstamme da den gamle løber i væggen i køkkenet og larmer ved toilet skyl. Hvis man skifter ud med et PVC rør, vil det så hjælpe? Kan man købe støjsvage rør? Regner med de skal være 110 mm.

Placeringen af toilettet giver os udfordringer. Så mit andet spørgsmål er om faldet fra en P lås skal være lodret eller om man feks. kan dreje det 45 grader?


Mvh.

Pakeha


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lyddæmpet rør

Man vil gerne have at ens kloak fungerer ALTID. Jeg ville derfor ikke vove at tænke tanken at tilte vandlåsen. (Du ville også få problemer med at montere toilettet)

Men du kan sætte en bøjning på efter vandlåsen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svar.


S. Fabrin:

Jo, jeg mener en 90 graders bøjning fra toilettet til kloakrør. Tænkte på om det kunne lade sig gøre at feks. dreje den med uret feks. 45 grader i stedet lodret ned. 

Hvad er mon minimum hvis det kan lade sig gøre?

2 45° ville være optimalt, men lyder ik til der er meget plads. Man kan få kloset tilslutning i 90° der ik fylder meget.

Har fundet et brugbart svar her inde https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/72989

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis