Støbning af betongulv, hvordan omkring bruseniche?

Hej, jeg skal til at banke hele husets klaplag op, grave ud og opbygge nyt betongulv med gulvvarme. Alle mine vægge var ikke bærende og stod på spånpladegulvet, så det er næsten ét stort rum. Hvordan gør jeg der hvor der skal være fald, feks i bruseniche? (Og eventuelt bryggers hvis man normalvis har afløb der?) jeg skal jo i det store og hele bare sørge for at lave hele gulvet plant, men jeg er i tvivl om fremgangsmåden ift at afgrænse bruseniche, især når jeg ikke har nogle vægge omkring badeværelset, da de først bliver sat efter gulvet er støbt. 

Hej, jeg skal til at banke hele husets klaplag op... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@kmflisemester 

Det må da virkelig være en kamp med fald med f. eks 30*30 klinker, bliver der bare fyldt op med klæber?

Mvh.

Mikkel

Men du at faldet vil blive fyldt op med klæber, eller?

Der skal lige meget klæber under alle fliser, således kommer faldet automatisk når du har lavet faldet i betonen. Til det bruger man en tandspartel til at påføre klæber på fliserne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vi vil gerne have både bruseniche og badekar, skal der så både være feks unidrain i niche og så et alm afløb under badekar?

Ja,  men spørg vvs eren.  Jeg tror du skal regne med at få lidt hjælp der


km

Du kan lave et gulvafløb under badekarret og tilslutte dit rendeafløb fra brusenichen til gulvafløbets tilgang.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ulempen ved gulvafløb under badekaret er at det bliver besværligt at rense for hår mv.

Selvfølgelig hvis hele familien er skaldet, er det jo nok ikke det store problem med hår i gulvafløbet.

Jeg er glad for at jeg tidligere lavede gulvafløb i brusenichen og førte et rør, fra badekaret, til gulvafløbet.

Ja det har du ret i, eller hvis badekarret ikke er på fødder og dermed kan flyttes.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis