Ny gammel bærbar

Jeg har fået en ny gammel bærbar, den kører Vista. Den fanger fint min router, men der er bare ikke hul igennem, jeg har prøvet at diagnosticere, ingen fejl. Nogle idéer?

Mvh.

Mikkel


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

 Jeg går ud fra, at det er din trådløse forbindelse, du ikke har forbindelse med. Har du prøvet at højreklikke på symbolet for trådløs forbindelse og vælge Åben netværks- og internetindstillinger. Så kan du se om du "kommer ud af huset", eller det er mellem computeren og routeren, fejlen ligger. Du har formentlig tastet det rigtige password til den trådløse forbindelse?


fase


får du et billede som vist under status for netværk, eller hvordan ser dir billede af netværket ud?


fase

Det må blive  i morgen Fabrin, Jeg skal tidligt op

Mvh.

Mikkel


1) Hvilken router er det?

2) Kan andre enheder komme på netværket?

3) Er det WPA eller WPA2, eller andet?
Det kan være Vista ikke understøtter det, mangler måske drivere. Har du andre PC'ere der kan komme på det trådløse?

Forresten bør du ikke bruge Vista, da Microsoft ikke længere supportere den... Se mere her:

https://www.express.co.uk/life-style/science-technology/779937/Windows-Vista-End-of-Support-Date

"After the April 11th (2017) deadline passes, your computer will still work as usual. 

However you will be more vulnerable to security risks and viruses – especially if your PC is connected to the internet.

That's a problem. Especially if you store sensitive or personal information on your computer.

Also, as more hardware manufacturers continue to updated and optimise their devices for more recent versions of Windows, expect to come across more apps and devices that no longer work with Windows Vista.

That could become a real headache – and could leave you unable to connect your digital camera, printer, scanner, and more."


 

Opdatering:

Jeg har prøvet med kabel, det hjælper ikke.

Det er en Linksys router

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis