Hvilken muligheder i på vægge i badeværelset?

BrianG
BrianG
Postnr: 5000
BrianG BrianG

Hej folkens 

Min kone og jeg kommer ikke at snakke om hvilket muligheder vi har på vores badeværelse . Vi vil gerne have store fliser i bruseniche og fliser på gulvet . Men på rasten af væggene er vi ikke til fliser . Hvad kan man beklæde væggene med .

Kan man bruge godkendt glasvæv eller filt eller tabet, eller er der andre løsninger. Det skal lige noteres at vores badeværelse er 6m2 så vi ville vådrumssikre hele badeværelset afligevel . 

Venlig hilsen Brian "kokken" 
mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

hvis væggene er egnet til det ville jeg bruge filt og male dem med en højglans min. 25 

BrianG
BrianG
BrianG BrianG

Skal materialerne ikke være "vådrums " eller er det nok at eftermale med en vandtæt maling ?

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

har du vårdrumsikret korrekt så underlaget ikke så vigtigt, men generelt er reglen at bruger man gips så bør man bruge vådrumsgipsplader på lodrette flader, altså vægge. 

kmflisemester
kmflisemester
Postnr: 7140
kmflisemester kmflisemester

Det er kun når gulvet er over 3.25 man skal vådrum sikre i hele rummet.  Du skal have en højere glans i malingen i badet. Tror det er omkring 25.  Og så vådrum gips og spartel. 

km
BrianG
BrianG
BrianG BrianG

Mange tak til jer der har brugt tiden på at svar på mit spørgsmål. 

Er der et prudukt som giver fine væge dov uden der skal spartles en masse, da vi har ingen erfaring i spartling. Jeg tinker på tapet eller sådanne noget? 

FoXX
FoXX
Postnr: 7790
FoXX FoXX

Kun gips, så på med vanten og lær at spartle

Mvh.

Mikkel

BrianG
BrianG
BrianG BrianG

Så bliver løsningen at pudse oven på de gamle fliser, så filt og derefter vådrums maling 

Vil du være med? Log ind for at svare.