Indløbsventil Ifö Carezza

Hej 

Jeg har som næsten alle andre et 60'er hus med et Ifö Carezza toilet. 


Jeg syntes det er et super toilet , dog med et høj vandforbrug. Med det haver et fedt udtryk.


Indløbventilen er gået i stykker da et stykke af messing røret som udgør ventilen er knækket af. 


Er der nogen der ved hvor man kan købe en ny ventil ?????

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan formentlig købe en ny ventil ved at besøge dit nærmeste byggemarked.


fase

Nu skrev jeg byggemarked, fordi de sommetider har reservedele, som VVSeren for længst har ladet udgå. Måske passer en ventil fra et nyere toilet også. Tag ventilen med dig og se om ikke du kan finde en ventil magen til, som passer.


fase

Mht højt vandforbrug: hvis du synes det er for højt kan du ligge sten ned i cisternen som fylder og svarer til den mængde du vil reducere forbruget til. 

Men vær obs på at dine kloakledninger muligvis foretrækker den mængde den får nu.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er den mulighed at der står et helt toilet ved et nedbrydningsfirma. Hvis man er ked af at skulle skifte det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej lasso69.

Du erstatter bare ventilen med en magnetventil, som styres af en niveausensor, det kan laves for få tkr.

Nej, spøg tilside

Jeg viser lige et billede af hvordan jeg fixede det og det har virket et par år nu. Det var meningen at 4 mm.bolten (dog RF) skulle erstattes med en stift der er lidt længere. Det er en stump 32 mm. PVC rør som ventilhuset er forstærket med.

Mht til højt vandforbrug: Man kan afbryde skyllet ved, venligt men bestemt, at trykke knappen ned (når der ikke er behov for stort skyl).




"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Tusind tak. Det var lige hvad jeg har brug for   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis