Motoren dør og bremser

Min trofaste mukkebik er alvorligt syg. Den starter godt nok og kører, men så siger den en lyd og motoren dør helt, samtidig virker det som om den bremser. Den vil så godt nok starte, men dør så, og så vil den ikke starte, det er somom den ikke rigtigt vil tage ved.

Ved koldstart kan den dog lidt igen, men jeg tør ikke bruge den mere. Værkstedet er selvfølgelig på vej til ferie, og jeg kan ikke få den kørt på et værksted.

Nogengange HADER jeg satme, at bo på landet!

Mvh

xpinny- exhausted


Mvh
xpinny
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som at dit stempel sætter sig

Er det en to takter?

Kan du tage en video?

Mvh.

Mikkel

Jeg har spurt mig for, og folk mener det er et cylinderkit, der skal til evt at krumptappen sidder fast. (Jeg aner desværre ikke, hvad en krumtap er?), men det er vist ikke lige noget, jeg kan fikse selv.

Jeg har fået foreslået et "cowboytrick", hvor man hælder 1 dcl totaktsolie olie ned i benzintanken, men det er jeg ikke helt vild med, siden jeg engang i et hedeslag fik hældt ½ liter totaksolie i benzintanken fremfor i olietanken. 

Det tog ganske lang tid og meget besvær, at få benzinen ud og mukkebikken til ikke at køre kængurustyle, og ose og dø. ;-)

Det er en totakter Gilera Stalker fra 2006, og den bliver kun syg i (værkstedets-) ferier. Den har lige passeret de 22 222,2 km, så den er klart noget slidt.

Video af hvad?



Mvh
xpinny

" ved koldstart kan den lidt igen " ?? - dvs. fejlen kan skyldes for lidt benzin, for netop ved koldstart øges dette. Kig lige dit tændrør efter ( farve/tilstand ) og rens karburator. Måske er der brug for en større dyse eller nyt luftfilter. Alle bud der ikke koster alverden.  


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis