Stramme køkkenamatur/vandhane?

Jeg har brug for at stramme et køkkenamatur, da den pt. vipper. Hvilket værktøj kan jeg bruge? Hvis jeg ikke skal koble slanger fra? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke set den type før. Normalt er der en gevindstang i midten som spændes op imod en stor skive. 

Du skal sikkert have fat i en papagøje tang også kaldet vandpumpetang. Det er tilsyneladende den store sekskant der skal spændes. Det vil nok lette det lidt hvis du kan tage overløbs slange af vasken så længe. Smør denne ind i sæbe på kanten før genmontering


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sidder der to små skruer på sekskanten, så løsner du dem, spænder sekskanten op med fingerne og strammer skruerne igen. 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Skruerne mangler, så tænker det måske er det der gør at amaturet vipper. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilken størrelse skruer der mangler. Modellen på vandhanen er en hansgrohe talis s.. nogen der ved hvilken størrelse skrue der skal bruges dertil? Jeg kan nemlig kun finde et helt sæt med alle mulige dele jeg ikke skal bruge udover skruerne, det har reservedelsnummer: 95049000 

LL1 skrev den 09-07-2018 20:32:43

Mener de er 6mm

 Som kan købes i byggemarkedet.


fase

Jeg mener så at det er 5 mm. Og det er gevindstang + møtrikker du mangler, ikke skruer.

Der plejer at være et spændebeslag.

Mvh.

Mikkel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis