Lime rude-vinyl i kaleche?

Hej,

Min kaleche står snart for udskiftning (formentlig efter denne sejlersæson) - men den ene rude er helt færdig og meget utæt. Indvendigt er der en kant, af den gamle rude. Jeg har købt noget rudevinyl, jeg til have limet på - men med hvad? 



Ja, jeg ved det sgu ik´ - 10 tommelfingre og 11 tæer :D
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke noget pvc lim kan bruges, husk at affedte grundigt inden limning.

Men var det ikke bedre at få den syet fast, det burde du kunne klare selv, næsten alt udi syning vil nok være pænere end en limet rude.

Har du ikke en symaskine, kommer man jo langt med tålmodighed, syl, nål, tråd, samt endnu mere tålmodighed.  


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 04-07-2018 16:22:24


Har du ikke en symaskine, kommer man jo langt med tålmodighed, syl, nål, tråd, samt endnu mere tålmodighed.  

 Nej, sådan noget fint grej, ejer jeg ikke. Desuden, kommer hele operationen til at foregå på havnen. Limingen er indvendig, så det er for mit vedkommende, underordnet om det er kosmetisk pænt. Bare det holder.



Ja, jeg ved det sgu ik´ - 10 tommelfingre og 11 tæer :D

Hvilken lim du skal bruge afhænger plastmaterialets type. Plast kan være vanskeligt at lime holdbart. "Vinyl" er en fællesbetegnelse for en række plasttyper. Kan dem, der solgte dig materialet, ikke råde dig ?


Finnband
finnband skrev den 04-07-2018 17:10:33

Hvilken lim du skal bruge afhænger plastmaterialets type. Plast kan være vanskeligt at lime holdbart. "Vinyl" er en fællesbetegnelse for en række plasttyper. Kan dem, der solgte dig materialet, ikke råde dig ?

 Nej, de er kalechemagere, så det "skal" syes i. Men nægter at tro på, det ikke kan limes, så det kan holde sæsonnen ud.


Ja, jeg ved det sgu ik´ - 10 tommelfingre og 11 tæer :D

Jeg vil formode at kontaktlim er det bedste bud da det formodes at kunne fæstne på "rudevinyl", hvis du sørger for at lave kontaktfladen på "vinylen" ru på kontaktfladen med et stykke groft smergel eller sandpapir. 

Pøj pøj med projektet.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Med streg under to gange "formoder" :-)


Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis