Hjælp til reparation af stikkontakt

Hej,

Jeg har lige tilmeldt mig forummet i håb om, at nogen kan give mig et tip.

Jeg fik for kort tid siden en elektriker til at flytte en stikkontakt i mit køkken.

Kort efter den var flyttet faldt den ud af væggen, da jeg hev et stik ud.

Det ser ikke ud til, at elektrikeren har sat den fast med noget som helst.

Jeg tænker umiddelbart, at der skulle have været nogle lange skruer, hvor de grønne huller er på billedet.

Kan nogle forklare hvordan jeg fastgør den? 

Det virker forresten også til, at alle ledningerne er for lange. Der er nærmest ingen plads derinde.

Skal de forkortes?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De er skruet fast med nogle klo-stykker, som klemmer på indersiden af den grønne dåse (du bør kunne se dem hvis du kigger ned bag på stikkontakten). Da dåsen er muret dårligt ind (der mangler mørtel på siden), kan de ikke spændes ordenligt, fordi plastikken giver efter.

Løsningen er at skrue klo-stykkerne af, og erstatte dem med afbryderskruer, som går ned i de huller der er i forhøjningerne i den grønne dåse.

Du skal pille fronten af de to afbrydere. Inde bag den, kan du se skruerne til klo-stykkerne, som du skal skrue ud og erstatte med afbryderskruerne.

https://www.greenline.dk/k/elartikl...yderskruer

Længden på ledningerne ser ok ud. Hvis de er kortere, er det mere besværligt at arbejde med.

Men når det nu er kort tid siden din elektriker har lavet arbejdet, så bør det være noget han laver om uden beregning, for den montering han har lavet må han have vist ikke kan holde.

som jenshøj skriver, skal du bede elektrikeren om at skrue stikkontakterne fast. det er noget sjusk, der er lavet. og han skal selv have skruerne med, så du ikke behøver at købe nogen. :-)


fase

Det er modtaget! Tak for hjælpen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis