Skævt nystøbt betongulv

Hej,


Jeg har fået støbt betondæk med gulvvarme i sidste uge.


Da jeg gik rundt på det i dag og arbejdede, målte jeg det lige efter med et 2 meter vaterpas. Nogle steder er det op til et par cm skævt midt på gulvet.


Ham der har lavet det, siger at de selvfølgelig skal slibe det, og at de retter resten med flydespartel. 

Mit spørgsmål er, om det er en ok løsning når der skal limes massivt gulv på? 

Det er jo deres problem at rette det, men vil heller ikke ende med et dårligere underlag, som ikke er stærkt nok til trægulvet.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja der skal slibes ekstremt meget af før gulvet bliver svækket. Hvis der skal limes højkant parket på vil jeg mene at det skal ned omkring de normale +- 2 mm. Stavene skal godt nok også slibes nogen gange men man skal helst ikke til at rette noget op i det lag. 


km
donttellscotty skrev den 01-07-2018 19:31:24

Hej,


Jeg har fået støbt betondæk med gulvvarme i sidste uge.


Da jeg gik rundt på det i dag og arbejdede, målte jeg det lige efter med et 2 meter vaterpas. Nogle steder er det op til et par cm skævt midt på gulvet.


Ham der har lavet det, siger at de selvfølgelig skal slibe det, og at de retter resten med flydespartel. 

Mit spørgsmål er, om det er en ok løsning når der skal limes massivt gulv på? 

Det er jo deres problem at rette det, men vil heller ikke ende med et dårligere underlag, som ikke er stærkt nok til trægulvet.

 

Må jeg spørge hvad du har givet for et nyt terrændæk og hvor mange kvadratmeter du har fået lavet? Har du selv lavet noget af arbejdet?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også