Problemer med installation af lampe

Hej

Jeg er netop flyttet ind i en nyrenoveret lejlighed, men ledningerne fra ophænget i loftet syntes at være af lidt ældrere dato..

Jeg har problemer med at få min lampe til at virke ordentligt, jeg har haft held med at få den til at lyse, men i denne kombination af ledningerne kunne man ikke slukke lampen igen.

Fra lampen er der en blå og en brun ledning og fra udhænget i loftet er der 3 brune, 3 blå, 1 grå og 3 gule.

Hvorledes skal jeg kombinere disse ledninger i samlemufferne.

Håber i kan hjælpe

Vh. André

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Denne kombination fik sikringen til at springe.

Alle brune i en samlemuffe, alle blå i en samlemuffe og de gule i en samlemuffe. Lampen forbinder du til blå og grå. Det ville være en god ide, hvis du bruger en dobbelt samlemuffe til de blå, så de stive ledninger kommer i det ene hul og ledningen fra lampen i det andet hul. Og husk at lampen ikke skal hænge i ledningerne, men i den krog, der er vist midt rosetten.


fase

Okay, tak for svar!

Så den blå fra lampen i samlemuffen med de blå fra loftet og den brune fra lampen i en samlemuffe med den grå fra loftet?

Vh.

Ja, det er mit bud.


fase

Det virkede, tusinde tak!😃

Nu har jeg så desværre fået det problem at min emhætte i køkkenet ikke virker.. kan der være noget i sammensætningen i forhold til ophæng af lampe der kan have påvirket denne??

Jeg oplevede 2 gange at min sikring sprang, da jeg eksperimenterede med ophænget før du kom med løsningen. Kan dette have haft indvirkning på emhætten?


Vh.

Det er et af de svære spørgsmål, for jeg kender ikke din installation, men umiddelbart burde det ikke have nogen indflydelse på din emhætte, at du sprængte to sikringer, da du hængte lampen op. For at kunne finde fejlen ville jeg undersøge, om der er spænding på tilslutningen til emhætten.


fase

Er du sikker på at alle de blå sidder rigtigt , prøv at efterspænde , husk at afbryde først , prøv at trække i alle de blå en efter en , de skal absolut sidde fast og det gælder alle ledningerne.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg har forsøgt at efterspænde alle, og det desværre uden resultat👎🏼 Men ellers tak for det!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis