Indendørs dør

Hej alle,

Har et lille problem.

Vil udskifte dørerne i huset, men selve dør hullet er mindre end de standard mål der er nu. Huset er fra 50'erne. Højden passer ikke. Kan man få karme med special mål eller?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan man, men de er meget dyre. 

En bedre løsning kunne måske være at forhøje dørhullerne, så standard størrelse karme og døre passer i. 

Jeg var selv samme tur igennem sidste år med seks døre. Det var ikke så slemt. Er væggene beklædt med gips eller træplade, så på med en rundsav. Er det gasbeton, så vinkelsliber og hammer + mejsel. Jeg mener at jeg tog ca. 6 cm af toppen, så hullet var 210cm. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis det er gasbeton vil jeg anbefale en bajonetsav med en murklinge. Den støver en brøkdel af hvad en vinkelsliber gør. Og hvis du har en hjælper til at holde støvsugeren op til, så undgår du helt støvet. Og har du ikke en bajonetsav, så er det bestemt pengene værd at købe en, bare for at undgå at bruge vinkelsliber


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svar, 

Har jeg også overvejet.

Væggene er af mursten og 3 af dem er bærende. Må man så skære i de bærende? Det er maks 4-5cm.

Du skriver at de ikke passer i højden. Du kan godt flytte overliggeren højere op. De skal ikke skæres i.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok, jeg må kaste mig ud i det😀. Tak for hjælpen

Har du alternativt kigget på at få dørene malet hos en prof? Tænker på pris vs arbejde....  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også