Fylde pool op med murbrokker

Hej alle,

Jeg har en pool med en rumfylde på ca 40 m3, som jeg gerne vil fylde op, og afslutte med muld og græs.

Må man gerne fylde poolen op med med murbrokker fra det tilhørende hus?

Tanken er at få en betonkanon forbi og fylde de sidste huller ud.

Mvh

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tvivler jeg på. Det er immervæk mange murbrokker. Man kunne gætte at hele huset skal nedbrydes, hvorfor jeg tænker der er regler for nedrivning. Det kan din kommune helt sikkert fortælle dig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg fik det måske skrevet lidt for voldsomt.

Jeg tænker, at der er murbrokker til at fylde den ca 1/3 op. Måske lidt mere.

Der er en opmuret vinkel-“sofa” inden for, som jeg havde tænkt mit at bryde ned og smide i poolen. Det er både tidsbesparende og billigere, da jeg ikke skal rende til genbrugsstationen med det.

Ingen bygninger eller vægge skal rives ned.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg ved det ærligt talt ikke. Jeg ville ikke spørge nogen.

Men jeg har selv lige kørt 60 ton jord og beton på lossepladsen, så den smule mener jeg er en smal sag ;-)

Jeg ville ikke fylde beton i hullet. Jeg ville nærmere nedbryde poolen og køre det på lossepladsen, og fylde op med jord.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nogen gange er det nemmere at spørge om tilgivelse end tilladelse. 

Men hvis vi en dag står i en salgssituation, vil vi helst ikke stå i problemer pga poolen er fyldt op med murbrokker

Jeg ville nok vride min hjerne for at komme på noget at bruge sådan et stort hul til fremfor den armforlængende opgave det vil være at fylde det. Hvad med at bruge hullet som udgangspunkt for en havedam?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Du skal lave huller i bunden af den før du fylder noget i den. Hvis der ikke er malet på de ting du skal fjerne er der ikke noget i vejen for at genbruge det som fyld. Du skal nok regne med at jorden ovenpå synker lidt med tiden. Angående betonen er det spild af penge. Du skal regne med 25-30cm muldjord som afslutning nedenunder kan det være råjord det er gerne billigere end muldjord. Husk at få dokumentation for at det ikke er forurenet det du får leveret


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

badevær. Fliser kan indeholde blyforbindelser, sigomastic fuger kan indeholde phalater og asbest er også problematisk, så de dele skal undersøges og saneres væk før sådan en deponering.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg vil foreslå at du rydder ordentlig op. Det er ikke god stil med nedgravet byggeaffald. Hvis du blot dækker til, er du nødt til ved en handel at oplyse om det nedgravede, for ikke at komme til at hænge på oprydningen, hvis ny ejer opdager det.


Søren O

Hej MTHv

Det er meget simpel og den eneste rigtige løsning er følgende: 

Ring til din lokale entreprenør og fortæl ham at du har en pool som du gerne vil have gravet op. 

Når han kommer så graver han poolen op og fjerner alt beton inklusiv bund som skal fjernes ellers bliver der en blød plet på din græsplæne.

Hullet som poolen efterlader fylder du op med sand som komprimeres og så afslutter du med 30 cm muld og så er det problem løst korrekt og lovligt. 

Hvis du vil bruge murbrokker istedet for sand skal brokkerne knuses ned men i en have ville jeg helt klar vælge sand så er det nemt hvis du engang skal bygge et skur eller hegn i det område. 


Håber du kan bruge mit svar

Med venlig hilsen Henrik 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også