Pumpe til regnvand (husvandværk?)

Hej

Jeg opsamler en helt masse regnvand fra mit drivhustag. Det vil jeg meget gerne kunne bruge til vanding gennem mine drypvandere, siveslanger etc. Men jeg skal bruge noget tryk. 

Lige nu har jeg 2.000 liter reservoir, men regner med at komme op på 10.000 liter til næste sæson. 

Jeg ar brug for noget som:

  • Helst ikke en dykpumpe (svært at komme ned i mit reservoir). 
  • Kunne befinde sig over vandspejl (har reservoir gravet ned)
  • Kun kører når der bliver åbnet for hanen!! 

Er det noget som findes? Og hvad skal man gå efter :)

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er bare at google husvandværk så får du en masse hit til priser fra 11oo og opefter.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovas tak.

Jeg var lidt på udkig efter erfaringer med hvilke mærker der er gode, eller specielle features som er rigtigt gode at have. Som du siger så kommer de jo i mange forskellige prisklasser, så kan man købe dem for billigt og hvad betaler man for ved de dyre etc. 

Jeg har sådan en prisbillig fætter her (lidt af en arbejdshest) den køre dagligt, både sommer og vinter og har gjort det uden et kny i snart 5 år.

https://www.harald-nyborg.dk/p5893/...automatisk  

Ps. Før den havde jeg noget endnu billigere italiensk skrammel - tanken var rustet op på mindre end to år.

Frank Chr. skrev den 27-06-2018 11:40:36

Jeg har sådan en prisbillig fætter her (lidt af en arbejdshest) den køre dagligt, både sommer og vinter og har gjort det uden et kny i snart 5 år.

https://www.harald-nyborg.dk/p5893/...automatisk  

Ps. Før den havde jeg noget endnu billigere italiensk skrammel - tanken var rustet op på mindre end to år.

 Tak! Er den til at holde ud mht. larm?

Annonce

Specifikationer siger 82 dB det er ret meget, men den kører jo stort set kun når der lukkes op for vandhane. Ved støj over 80 dB skal man bruge høreværn. En lydsvag opvasker har vel ca. 48 dB.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 27-06-2018 14:13:19

Specifikationer siger 82 dB det er ret meget, men den kører jo stort set kun når der lukkes op for vandhane. Ved støj over 80 dB skal man bruge høreværn. En lydsvag opvasker har vel ca. 48 dB.

 Yes ok. Jeg kan måske også finde et sted at gemme den væk, eller pakke den ind somehow hvis det bliver et problem. Nu kører min vanding jo alligevel kun om natten, når der ikke er nogen i drivhuset

Ja den larmer af h...... til. Heldigvis står den i fyrrummet (tilbygning) så vi høre den ikke meget inde i huset. Den trækker iøvrigt vand op fra en havebrønd 6-7 meter fra bygningen, via en to tomme slange, der er nedgravet i frostfri dybde.  

Ps. Foruden at pumpe vand op til vaskemaskine, toilet, varmt brugsvand, levere pumpen osse vand til bilvask og havevanding.

Pps. Der er forresten lidt mere tryk på vandet når det kommer fra pumpen, end fra vandværket, kan vi se på impulsvanderen - det når nogle få meter længere ud. 

Frank Chr. skrev den 27-06-2018 15:30:32

Ja den larmer af h...... til. Heldigvis står den i fyrrummet (tilbygning) så vi høre den ikke meget inde i huset. Den trækker iøvrigt vand op fra en havebrønd 6-7 meter fra bygningen, via en to tomme slange, der er nedgravet i frostfri dybde.  

Ps. Foruden at pumpe vand op til vaskemaskine, toilet, varmt brugsvand, levere pumpen osse vand til bilvask og havevanding.

Pps. Der er forresten lidt mere tryk på vandet når det kommer fra pumpen, end fra vandværket, kan vi se på impulsvanderen - det når nogle få meter længere ud. 

 Jeg finder et godt sted at stille den . Tak!

Endte med sådan en Marina her, glæder mig til at prøve den .

Den kommer jo til at stå i drivhuset, men er i tvivl om jeg burde bygge et lille skur eller lign til den ifht at beskytte den mod fugt og frost. 

Nogle gode råd?

https://www.specialbutikken.dk/marina-cam-40/22-husvandvaerk.aspx

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis