Fjernvarme

Hej vil lige høre om nogen kan hjælpe mig ang fjernvarme. Min indgangs temperatur er 52.5 og udgangs temperatur er 51.5 afkølingen er på 0 %. Har lige fået en helt ny varmevandsbeholder og troede tingene ville blive bedre men der er næsten blevet værer jeg har lukket for gennemstrømning til radiator så der kun er indgang til at varme vandet op i beholderen giver det mening at returen ligger på det samme som indgang og at nedkølingen ligger på 0% eller kan man kun måle nedkøling når der er gennemstrømning i radiatorene mvh jensen.. 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke godt med så lav afkøling. Indgangstemperaturen er i den absolut lave ende. Prøv at kontakte fjernvarmen for at høre om kan gøre noget ved problemet, evt. montere et "omløb" som sikrer en højere temperatur.

Hvis termostatventilen på din nye varmtvandsbeholder er indstillet på normal temperatur 55o C, vil ventilen aldrig lukke for gennemstrømningen. Du bliver nødt til til at skrue ned for termostatventilen, og finde dig i lavere temperatur indtil der findes en løsning.

Tag fat i fjernvarmen og bede dem løse problemet.


Søren O

rens filteret på fjernvarmen?

Der er jo noget simpel udregning her, som Søren O. udlægger det. 

Hvis du har stillet din vand varmer til en ønsket vandtemperatur på 55 grader, og din fjernvarme vand kommer ind med 52,5 grad vil den jo ALDRIG opnå det ønskede temperatur. Der vil strømme varme igennem på fuld tryk indtil du sænker den ønskede vandtemperatur til under 50 grader. Det giver så andre problemer med risiko for legionella. 

Jeg kan ikke forstå at forsyningen ikke tager problemet alvorligt, det er kun dem der kan hæve fremløbs temperatur. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Han sagde bare at han skulle monterer en ny beholder og det gjorde han så jeg synes også der er et eller galt eller det ved jeg der er jeg har den hvide ventil du ser på billedet som er den der styre min vand temperatur og så er der en trykventil som er den der gørbdet ikke suser i radiatorerne så er der en sort box der står airflow på og det er så det.. men ligefrem og ha en nedkøling på % det kommer til at koste mig kassen

Nu fremgår det ikke hvor du bor henne, men fjernvarme selskaber har da normalt nogen der kan rådgive omkring energi m.m. Prøv for et forsøgs skyld at skrue ned for varmt vands temperatur. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu har jeg skruet termostaten ned på 3 den stod på lidt over 5 for at se om jeg kan få min nedkøling lidt op den ligger som sagt kun på 3.5 men så kommer der jo bare chancer for bakterier.. nogen ider til hvad jeg skal gøre for at få  det løst.. vi bor i munkebo og der ligge 500 huse som er andelshuse og ved der er mange der har de samme problemer som mig..v

Der kommer jo ikke bakterier sådan lige over nogle dage, og slet ikke hvis der er sådan jævnligt forbrug.  Der er kun varmeværket til at få hævet temperatur, men det kan godt være svært om sommeren når de er lille forbrug. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu står den på lige under 4 termostaten og fremløb er 46 returløb er 44 og nedkølingen er 3%..  

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis