Rengøring af aluminiumspande

Hej

jeg har sådan en firkantet Pyrolux stegepande. Den har været lånt ud og kommet sort og ulækker retur. Så ville jeg lige koge den ren med sulfo og soda, men der står på sodapakken at det må man ikke bruge på aluminium. Hvorfor ikke? Hvad kan der ske? Er det sundhedsskadeligt? Eller bliver det blot misfarvet?

Jeg vil have alt det påbrændte fedt af, har prøvet med brun sæbe, hjalp ikke meget, det sad på i 7-8 timer.

Mvh

Helle 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Havde du husholdnings film på den brune sæbe Helle?

Mvh.

Mikkel

Hej Mikkel 

Nej, det skulle jeg nok have haft. Talte lige med producenten af sodaen. Det farver sort og udvikler giftige dampe.

Jeg giver den en tur til med brun sæbe OG husholdningsfil Mikkel :-)


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja soda opløser aluminium, så det var den pande hvis ......................    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

har du prøvet med en ståluldssvamp evt med skurecreme

Hvis man blander brunsæbe, op med salmiakspiritus bliver det ekstra effektivt, skal stadig afdækkes med plastfolie. 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Læg den ned i en sort sæk med en sjat 3 dobbelt salmiarkspiritus i et døgn .....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Og den mest effektive er den slags der kaldes "krystalsæbe", som har konsistens som vaseline. Og afdækning med folie.


Træd ikke på mine ledninger :o)

krystalsæbe er brun sæbe.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ja, men den flydende slags er ikke nær så effektiv som den mere gele-agtige   


Træd ikke på mine ledninger :o)

Den flydende brune sæbe er noget nyt , det er bare fortyndet geleagtigt brun sæbe som før i tiden også blev kaldt grøn sæbe , nu nok mest kendt som krystalsæbe.......................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis