Problemer med vandflow

Hej alle

Jeg har brug for noget VVS-ekspertise.

Jeg har købt et hus fra 1969 som grundlæggende er pænt vedligeholdt. Siden vi flyttede ind har vi oplevet, at vores vaskemaskine af og til melder fejl på vandtilførsel. Det virker til, at det oftest sker hvis i forbruger vand samtidig med, at den kører vaskeprogram. Det er dog også sket på tidspunkter, hvor vi intet har forbrugt.

Nu har jeg været i gang med, at fejlsøge yderligere, og har haft slangen til vaskemaskinen taget af. Jeg har i den forbindelse optaget et par videoer:

Her ses vandhanen i bryggerset når der ikke er åbnet for vandslangen til vaskemaskinen. Som det ses er flowet ok – det er dog ikke imponerende (heller ikke uden perlator). Både koldt og varmt.

https://www.dropbox.com/s/12rspii799n4cvh/IMG_3126.MOV?dl=0

Her er så en video hvor jeg har åbnet til vaskemaskinen:

https://www.dropbox.com/s/i90d2damica18bg/IMG_3127.MOV?dl=0

Følgende sker i videoen:

1: Jeg har åbnet slangen til vaskemaskinen ned i spanden – vandflow til vaskemaskine er ok.

2: Jeg åbner det varme vand i vandhane – flow i vandhane og til vaskemaskine er ok

3: Jeg åbner det kolde vand (dvs. både koldt og varmt er åbent) – flow i vandhane falder lidt, vaskemaskine stiger

4: Jeg lukker for det kolde vand – flow i vandhane stiger, vaskemaskine falder

5: Jeg lukker for det varme vand – vaskemaskine er konstant

6: Jeg åbner for det kolde vand alene – flowet ud af vandhanen er meget lavt, vaskemaskine uændret


Det er især punkt 4 som undrer mig. Er der nogen der kan give en forklaring på, hvorfor flowet ligefrem stiger når der er tændt for både det varme og det kolde vand på vandhanen?

Det skal siges, at vi har en lille varmtvandsbeholder. Denne er koblet direkte på fjernvarmenettet (der er ikke adskilt varmekreds i huset).

På forhånd tak for alle input!

Mvh.
Mads



30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du husket at rense den lille si der forhåbentlig sidder nede i hullet hvor du skruer slangen på vaskemaskinen  ???     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 25-06-2018 19:32:43

Har du husket at rense den lille si der forhåbentlig sidder nede i hullet hvor du skruer slangen på vaskemaskinen  ???     

 Hej Leif

Tak for svar. Jep, den er tjekket. Og selv hvis det var der problemet lå, tænker jeg ikke, at jeg ville se den opførsel som ses på videoen?

Mvh.
Mads

MadsDK skrev den 26-06-2018 07:34:22

 Hej Leif

Tak for svar. Jep, den er tjekket. Og selv hvis det var der problemet lå, tænker jeg ikke, at jeg ville se den opførsel som ses på videoen?

Mvh.
Mads

 Jeg formoder det ikke er vandflowet fra hanen du har problemer med når sien er ren. Vil formode du i stedet skal kigge dybt i bællen på din vaskemaskine.

Måske der er en løs/kortsluttet forbindelse mellem vandstandsmåleren og computeren eller bare en periodisk defekt vandstandsmåler ? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 26-06-2018 11:57:18

 Jeg formoder det ikke er vandflowet fra hanen du har problemer med når sien er ren. Vil formode du i stedet skal kigge dybt i bællen på din vaskemaskine.

Måske der er en løs/kortsluttet forbindelse mellem vandstandsmåleren og computeren eller bare en periodisk defekt vandstandsmåler ? 

 Hej igen

Jeg er mere på, at fejlen ligger i installationen, for jeg synes ikke at det giver mening, at vandtrykket til vaskemaskinen stiger, når jeg åbner for både det varme og kolde vand i vandhanen i bryggerset. ..

Mvh.

MadsDK skrev den 26-06-2018 17:06:14

 Hej igen

Jeg er mere på, at fejlen ligger i installationen, for jeg synes ikke at det giver mening, at vandtrykket til vaskemaskinen stiger, når jeg åbner for både det varme og kolde vand i vandhanen i bryggerset. ..

Mvh.

 Så kigger du der.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du må ikke selv bryde plumberne ved vandmåleren. Er du i tvivl om filteret i måleren er i orden SKAL du kontakte din vandforsyning.


Søren O

det som ingen se, har ingen ondt af..

Vandmålere bliver jævnligt udskiftet af vandværket. De skal overholde ret strenge krav til nøjagtighed. Hvis der ikke udtages stikprøver til kontrol mener jeg at de skal skiftes efter 8 år.

Plomberingen skal sikre forbrugeren mod beskyldninger for snyd med afregningen, og ved mistanke om snyd kan der komme efterregning og en straf for at bryde plomberingen. Jeg forstår slet ikke argumentet for at vil gøre det selv. Hvad med el-måleren, bryder du også bare lige plomberingen?


Søren O

man kan købe en ny plom, hos ao eller bd for en 20kr.

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis