Kloak overgang

Jeg har et projekt , med at støbe ny bund i min samlebønd, da tidens tand har fjernet den. Det rør til videre førelse af køkken vand til Kloarkering er helt nede ved bunden og derfor Ville jeg gerne stikke en bøjning i og hæve det nogle centimeter. 

Men kan ikke finde en bøjning/ overgang der passer , røret er glasset og diameter på indvendig på ca93mm og ca 130mm udvendigt

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor er det du vil hæve det. Hvis det virker nu så lav den reparation ellers ville det være korrekt og kontakte en fagmand


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Når det er spildvand skal det helst løbe lige ud, og der bør være støbt en banket i bunden. Denne skal bestå af en rende som vandet kan løbe i ( evt. dreje ) Og så skal der være meget skrå sider op. Det er så rotterne ikke kan bygge rede der. 

Her er der lidt kloakviden


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak . Grunden til jeg vil hæve bunden er fordi lige nu fungere den som en buffer tank hvor vand og madfedt samler sig. Ved at hæve det lidt tænker jeg det vil give lidt ekstra "træk " i kloakken. Problemet er også at " udløbet ikke når ind i beton brønden, men har fundet ud ad en komprissions muffe kan løse problemet også en god gang beton .


Kloakmesteren har givet et tilbud på 12000 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis