Kommentarer til projekt: Lugt fra bidet

Her samles kommentarer til projektet: Lugt fra bidet

Kommentarer vises både her og på projektet.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt er der ikke vandlås på et bidet. Afløbet går normalt til samme afløb som håndvask og bruser.

Når fejlen er fundet og inden gulvet brækkes op, kan Wawin lugtfri vandlås muligvis sættes mellem bidet og afløb. Det stopper lugtgener.

https://www.vvs-eksperten.dk/badevaerelse-aflob-og-tilslutningsslange-vandlase-wavin-vandlas-lugtfri-186650032-186650032?gclid=Cj0KCQjw37fZBRD3ARIsAJihSr3UiAbzjzdQG10bIVs719yvrwlqo_9jYHG-iZTKpaA9DvuxCWvqyX8aAjfEEALw_wcB

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Rantzau 


Det prøver jeg. Når du siger - når fejlen er rundet. Tror du, at der er en fejl et eller andet sted? 

Det vi er lidt nervøse for er, at lugten kan have noget at gøre med udførelsen af badeværelset i kælderen? Kan VVS'eren have ødelagt noget (et rør måske), som forårsager lugten? 

En fejl må der være siden det lugter. VVS'eren skal være ualmindelig klodset for at have ødelagt et rør. Det er nok ikke der jeg ville starte fejlfindingen.

Det behøver ikke ligge under gulvet. Det kan også skyldes manglende udluftning efter en ombygning. 

Det ses nogle gange fordi der skabes undertryk som kan suge vandet ud af vandlåsen på de andre etager.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er du helt sikker på at der er vand i vandlåsen i gulvafløbet? Bedeet er sikkert tilsluttet gulvafløbet.


Søren O

Til Søren O


Der er vand i afløbet fra bruseren. Og du har nok ret, at afløbet fra bidetet løber sammen med afløbet fra bruseren ( de står tæt på hinanden) over i afløbet fra håndvasken. 


Til Rantzau 


Det giver god mening. De to badeværelser ligger ovenpå hinanden. 


Men vi har luftet rigtig meget ud på begge badeværelser. Der er vinduer på badeværelset på 1. sal og ventilation på det i kælderen. 

Jeg fik ikke forklaret mig godt nok.

Med udluftning mener jeg udluftning af afløbssystemet. Her er en principskitse.

På taget skal du gerne kunne se en udluftningsventil. 

Den kan også være placeret skjult oppe på loftet som en vaccumventil:

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Arh. Ja, det tror jeg, at der mangler. 


Det må jeg lige få tjekket op på. 


Og det kan godt komme, selvom det ikke var der før renoveringen? 

Det burde lade sig gøre. Det kommer an på hvor skjulte dine afløb er udført.

Under alle omstændigheder plejer det at være langt billigere end brække et betongulv op med alt hvad det indebærer.

1: Forsøg først at få klarlagt om der er udluftning af afløbssystemet, og om det virker.

2: En fejlkonstruktion hvor bidet har afløb uden vandlås, kan lugtgenerne muligvis afhjælpes med den viste lugtfri vandlås.

Når jeg skriver muligvis, skyldes det at nogle bideter har kort afstand fra afløb til gulv.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Et bidet skulle da ikke afgive mere lugt end en håndvask. 

Udluftning af faldstammen er for at undgå problemer med at vandlåse suges tomme for vand, men hvis aldrig vandlåsene suges "tomme" hjælper udluftningen på faldstammen ikke på dit problem. Der kan dog også være overtryk i kloakrørene (fra gaden). Hvis du ikke har udluftning på faldstammen - og her hjælper vacumventilen ikke, kan kloaklugten "boble" op gennem dine vandlåse. Sagt med andre ord - udluftning fra faldstammen ført gennem taget er den sikre løsning.


Søren O
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis