Afmontere telefonstik

Hej 

Jeg er i gang med at fjerne en masse gamle telefonledninger i mit hus. De fleste har vist bare været en eller anden form for forlængerledninger og ikke været så svære at fjerne. Nu er jeg dog kommet til den her, som vist må være "hovedstikket" eller noget i den dur, for der er et hav af forskellige ledninger derinde.

Hvad gør jeg ved den?

Jeg gider generelt ikke have nogle telefonstik, så klipper jeg bare ledningerne over og fylder den med polyfilla? Andre gode forslag?


mvh


Peter

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke finde hvor de går ind i huset, der plejer at være en dåse udenfor.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej jens.


Tak for dit svar. Jeg har ikke været i stand til at finde ud af hvor de kommer ind i huset. Den stikdåser sidder ca. midt i huset og ikke ud til en yddervæg. Til gengæld sidder den lige ved siden af et coax/tv stik som kommer udefra. Jeg ved ikke om man skal forvente de er forbundet.

På billedet er det telefonstikket i midten som jeg viste før.

Coax kablet kommer ind i huset via en lidt spøjs spaghetti tilslutning under taget.

Det skal dog siges at jeg får mit internet gennem dette coax-kabel, så det skal jeg ikke pille for meget ved.

Selvom jeg er enig i fremtiden nok ikke længere ligger i telefon stikket, så er der også en smule af mig der er præget af en smule "hvad nu vis" (huset skal sælges, internet via telefon stikket, du bliver uvenner med antenne forening osv osv). 

Hvad med at lade det hele ligge derinde og blot klippe kablerne til kontakten, og så smide et blænd dæksel på i stedet?

https://www.el-grossisten.dk/lk-fug...-hvid.html



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis