Vaskemaskine larmer under centrifugering

Hej!

Vores Electrolux EWF1687HDW vaskemaskine er begyndt at larme meget når den centrifugerer. Kan det være støddæmperne der er gået? Og er det mon noget jeg kan lave selv?

Jeg har en video med lyd, men "Noget gik galt" under upload...

På forhånd tak!


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er to muligheder (mindst), enten er det støddæmpere eller lejer i tromle. Den største sandsynlighed er lejer. Du kan prøve at tage fat i kanten på tromlen og bevæge den op og ned. Mærker du et tydeligt slør, er det lejerne. Dem kan du selv skifte, hvis du har eller har adgang til aftrækker værktøj. Er der ingen slør mellem tromle og kar, kan det være støddæmperne, som du også selv kan skifte.


fase

Det lyder som lejer men er ikke helt typisk. Men prøv at tage bagbeklædning af, drej remmen af og dreje tromle og motor rundt hver for sig. Så kan du måske høre en rumlende lyd. 

Jeg plejer at sige at når en vaskemaskine lyder som et tog der kommer trillende ind på perronen så er det lejer. 

Hvis du ser et metal lejekryds bagpå, så er det ikke så vanskeligt at skifte. Er det et plastkar med indvendige lejer, så skal den lægges ned og adskilles i  atomer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis