Toyota Aygo - Nye stempelringe

Hej,

Jeg har en Toyota Aygo fra 2011 som har kørt 125.000 km.

Den er begyndt at bruge olie. I februar i år, var den til service og fik skiftet til nyt olie (5W-30). 

D. 2 maj, får den fyldt mere olie på hos mekanikeren - Jeg kan ikke huske hvor meget, måske 1 ltr.

D. 15 Juni skal den have nyt olie igen, dog vælger mekanikeren at skifte det hele ud, så jeg ved ikke hvor meget der var brugt. Ud fra olie pinden jeg tjekkede inden den kom til mekaniker, var olien ved den nederste punkt.

Min mekaniker mener at det er stempelringene som er dårlige, og det kan løses ved at skifte dem til nye "forbedret". Og så ville de bore et eller andet op, jeg kan ikke huske hvad. 

Alt i alt en operation som vil koste ca. 7000 kr.


Er der andre som har oplevet det samme?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du bør som nr. 1 fremover checke olie noget tiere og efter km-tæller og ikke dato. Når du ved kontrol konstaterer, at olien står ved nederste mærke, slider det ekstra på motoren. Hvis mekanikeren har taget en kompressionsmåling og den viser utætte cylindre, kan nye stempelringe og honing af cylindre gøre det.


 

Nye stempelringe ved 125.000 km finder jeg usædvanligt. Jeg ville undersøge sagen nærmere, måske hos en anden mekaniker.


Hej Bent.

Jeg har haft ringet til en anden mekaniker, og de har kun oplevet det en gang, men dog ved over 200.000 km. 

Måske jeg skulle ringe til en mere. 

Det er autoriseret Toyota forhandler/værksted som jeg bruger, tænker da de må vide hvad det er ? :/ 

Hej pml36,


Nej, det håber jeg da ikke, men jeg synes det er noget tidligt for blot 125.000 km.?

Prøv lige at tjekke om det er den rigtige olie, nogle modeller skal køre på  0w20 olie, kan ikke huske om det også er den årgang som din har, de skulle være ret kræsne omkring at køre på den rigtige olie.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg fik at vide den fra start køre med 0W20 olie, og efter som den brugte lidt, skiftede de til 5W30.

En mulighed var at jeg prøvede 10W40 mener jeg de sagde.

en søgning på google viser at der er mange der melder fejl med stempelringe det er på baggrund af dette og min mek. siger det samme

Synes ikke lige jeg kan finde mange der har dette problem Måske jeg bare skal tage tyren ved hornene, og så skiftet stempelringe og honet den.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis