Badeværelse gulv

Jeg har fået lavet et badeværelsesgulv som jeg ik er tilfreds med. Muren er kold han siger jeg skal betale. 

Men han har ik støbt gulvet højt nok, så nu er der 1 cm gummi fuge rundt om gulvet - mellem gulv og væg. Mosaikkerne som er lagt, har han nogle steder lagt lige op af hinanden. En række mosaikker ligger over fugerne - så der er en kant. Støbning mellem loft og gulv ( fik skrifte afløbet er) er der kommet revner i. Der skulle bruges 3,5 kvm mosaikker - han bestilte for mig - men fortalte ik at han skulle bestille 5,35 kvm- før nu hvor jeg skal betale. Kan jeg gøre indsigelse her ? 

Jeg overvejer at klage til byggeklagenævnet - men er usikker på om jeg har en chance her. Muren er med i byg garanti - men han reklamere ik med det. 

Hvad ville i gøre ? 

Regningen skal betales på lørdag -

Håber på noget sparring , tak 

Mvh Skytte 

Jeg har fået lavet et badeværelsesgulv som jeg ik... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kære uldal, 

Tusinde tak for at dele din erfaring. 

Det bliver en lang proces -det har jeg været med på fra starten. Men godt at høre fra andre der har prøvet at være det igennem. Så mange tak for at dele.👍🏻

 fik svar i onsdags at de have sendt et skema til virksomheden og der vil gå 3 uger før jeg hørte fra dem. Men jeg skal nok tænke på at der er sommerferie også. 

Faktisk alt det er er lavet dog på nær slidlaget skal forsikringen betale. Så jeg er mega spændt på det hele. Forsikringen gik med til at jeg brugte en lokale murer- da deres egen udpeget havde for travlt - dog set i bagspejlet skulle jeg nok have vente 🤪😉 endnu engang tak for at dele 👍🏻

Jeg håber virkelig, at du har tålmodigheden - og ikke kører sur i processen.. Det er virkelig vigtigt, at få dårlige håndværkere "luset ud".. 

Jeg håber også, at du vil dele din viden herinde - når du hører nyt - får svar m.m. - det kan måske også give andre håb, hvis de har været ude for lige så dårligt "håndværk"

Jeg ved godt, at man ikke må hænge virksomheden ud offentligt her (og gør det endelig ikke, da du så står dårligere (tror jeg)) - men kunne du estimere hvor i landet ca. det drejer sig om, evt.?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Natur, 

Selvfølgelig deler jeg min historie når der er kommet klarhed over det. 

Hmm jeg har faktisk set denne mure lave flotte gulve inden jeg valgte den pågældende mure- men jeg havde ik tænkt over at spørge om mosaik og reparation sager er noget han havde prøvet før med et godt resultat😔

Så han kan godt lave flotte badeværelser, men desværre ik mit. 

Jeg bor i stor Kbh 

Som Uldal skriver er en klageprocess en lang vej. Dit eneste lyspunkt her er at du nok godt kan gå videre før selve byg garanti har behandlet sagen (men du skal vente på klagenævnet) - for hvis du ikke har betalt muren og får klagenævnets ord for at hans arbejde ikke er ok så bliver det meget svært for ham at gøre krav på hans penge, dvs. på det tidspunkt kan du trygt tage det han ikke har fået og bruge det på en anden murer (såfremt han ikke selv vil udbedre, det har han nemlig ret til at forsøge)


Ask

Uha ask - jeg håber ik han skal udbedre det😔 da vi ik har den bedste kommunikation. 

Men jeg må lad mig vente på om de vil tage sagen eller ej. 🤞🏻


Annonce

Mht rep af det dårlige arbejde, var jeg så "heldig", at tagdækkeren i en tidlig mail til klagenævnet skrev, at de aldrig ville arbejde for mig mere. Dette udlagde dommeren sådan, at de havde fraskrevet sig retten til selv, at rette fejlene! Heldigvis.

Så, når I begynder at skrive op og ned af stolpe, så hold godt øje med, hvad mureren skriver. Du bliver ikke godt hjulpet, hvis han selv skal på knæ i dit badeværelse igen.


 

Tja han har sagt og jeg har nedskrevet at han ik kan udbedre det uden at det bliver grimt - så om det stadigt er tilfælles opfattelse - hvis det hele ruller - det er jeg spændt på🤔 tak uldal for igen at dele - virkeligt dejligt med dette forum👍🏻


En Lille opdatering herfra - idag har jeg set murens svar på mine klage punkter- og nu har jeg sendt min underskrift ind så syn og skøn kan komme på. 14 dage efter at jeg har klaget. Det er vel ok hurtigt ? Eller er det blot altid sådanne🤔

Det lyder ekstremt hurtigt - du har vist været ganske heldig der


Ask

Ja ask det kan så både være godt eller skidt - men jeg håber selvfølge at det er godt - sku ik så sjovt mere at have et badeværelse der har været brudt ned siden midten af april 😔

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også