Badeværelse gulv

Jeg har fået lavet et badeværelsesgulv som jeg ik er tilfreds med. Muren er kold han siger jeg skal betale. 

Men han har ik støbt gulvet højt nok, så nu er der 1 cm gummi fuge rundt om gulvet - mellem gulv og væg. Mosaikkerne som er lagt, har han nogle steder lagt lige op af hinanden. En række mosaikker ligger over fugerne - så der er en kant. Støbning mellem loft og gulv ( fik skrifte afløbet er) er der kommet revner i. Der skulle bruges 3,5 kvm mosaikker - han bestilte for mig - men fortalte ik at han skulle bestille 5,35 kvm- før nu hvor jeg skal betale. Kan jeg gøre indsigelse her ? 

Jeg overvejer at klage til byggeklagenævnet - men er usikker på om jeg har en chance her. Muren er med i byg garanti - men han reklamere ik med det. 

Hvad ville i gøre ? 

Regningen skal betales på lørdag -

Håber på noget sparring , tak 

Mvh Skytte 

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej @Skytte
Det vil være meget nemmere at svare på, hvis du ligger et par billeder ind... men det lyder ikke som godt håndværk :-(
Jeg tror ikke jeg ville betale - men sende en indsigelse, der kan dokumenteres.. (men du har det vel forhåbentlig på skrift, det du har klaget over??)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Natur, 

Tak for din besked. 

Jo jeg har klaget på skrift 3 gange- og igår sendte jeg mit sidste klage- med ønske om et forlig. Ellers har jeg ik andre muligheder end at bruge byggeklagenævnet  😔

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Hold da k.. en gang klyt og klamp..  det ville jeg ikke betale en krone for..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak natur for din mening - jeg sender idag klagen afsted - så må jeg håbe på at de har samme mening som vi to🤞🏻😉


Hvis du ikke har betalt er det jo dig som har fat i den lange ende. Så længe du gør skriftlig indsigelse, så har du ret til at tilbageholde et beløb der svarer til hvad det vil koste at få manglerne udbedret, hvilket i det her tilfælde måske godt kunne blive dyrt.

Mureren kan så brokke sig så meget han vil - men han vil ikke kunne sende dig til inkasso eller lignende. Hvis han vil have sine penge må han enten indgå et forlig eller køre en decideret retsag mod dig (hvilket er ret dyrt, så det har han formentlig ikke lyst til).

At kontakte et klagenævn er dog et klogt træk, for så sikre du at der kommer en afklaring på hvem som har ret


Ask

Tak ask - 👍🏻virkeligt dejligt at få sparring på denne her sag- syntes det er svært at stå med alene - når muren hele tiden påpeger det er min skyld at det ser sådan ud- da jeg har valgt fliserne - men det er nu ham som har bestilt dem - og denne her mure har ik det pæneste sprog 😔

Det er  noget klamp!! Men - kære ven. Jeg har lige været igennem turen med BYG klagenævn med mit tag. Jeg fik medhold, selvfølgelig. Men vær klar til en utrolig laaaang proces:

Indbetal kr 300,-, som du får tilbage, hvis du får medhold.

Nu beder BYG dig om beskrivelse og fotos af klagen. Håndværkeren får nu tid til at modsvare dit krav - 3-4 uger. De behandler sagen og får du medhold i, at der kan klages, sender de en syns- og skønsmand. Fra du har indsendt klage, til skønsmanden står i dit hus, går nemt en måned eller to.

Han laver en rapport, som sendes til dig og modparten. I har begge parter mulighed for supplerende udtalelser. Ankenævnet har møde een gang månedligt. For mit vedkommende, ventede jeg fra december til 18. april på nævnets dom.

Når du så får medhold, har modparten mulighed for at oplyse, om han vil følge nævnets afgørelse eller ej. Det tager 1 måned.

Hvis han nægter at følge dommen, ryger sagen til BYG garanti, og nægter han stadig, er der to muligheder: Enten udpeger garanti et andet BYG-medlem til at udbedre fejlene eller du må igennem fogedretten. Men der bliver kun lavet arbejde for det beløb, syns- og skønsmanden har vurderet det vil koste. Resten må du selv betale.

Jeg har netop modtaget erstatning fra en klage fra oktober 2017.

Jeg skriver ikke dette for at gøre dig ked af det, men synes du skal vide hvor tålmodig du skal være. Een ting mere! Nærstudér murerens skriftlige tilbud nøje. Læg mærke til hans ordvalg. Det kan senere have stor betydning.

Go' held med klagen


 

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også