Varme- eller fugtskadet parketgulv?

Hej.

Jeg har askeparket i huset, og har flere steder (i plamager) opdaget at lamellerne vipper opad i kanterne. Se et eksempel på billederne.

Jeg er overbevist om, at skaderne skyldes for høj fremløbstemperatur som følge af en ødelagt shunt-temostat (gulvet fik 50+ grader), men forsikringen mener, efter at have talt med en gulvmand, at der er tale om skader som følge af vandpåvirkning ovenfra - og det på trods af at vi ikke har haft vandskader på gulvene, og på trods af at jeg ikke har set skaderne før i forbindelse med, at vi opdagede at temostaten var i stykker (det opdagede vi ved, at der pludselig blev ulideligt varmt i huset).

Her begrundelsen fra forsikringen:

"Når der kommer skade på lamelparket fra for højt varme fra gulvvarme, delaminerer lamelparketten i striber hvor gulvvarmeslangerne ligger, og der kommer ingen sammentrækning i træfineren, (træet bliver ikke mindre i bredden). 

 Når der kommer skade på lamelparket, fra vand som er tilført på oversiden af lamelparketten, (vandspild/gulvvask med for meget vand), kan lameller udvide sig, når de senere tørrer ud, kan de trække sig uens sammen, og der kan komme luft mellem lamellerne, og lameller kan løsne sig. Det er sådan det ser ud hos dig. Derfor er skadeårsagen vand ovenfra."

Har forsikringen ret?
 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis