Istandsættelse af metalbord

Hej

Jeg har købt er gammelt fransk metalbord som har mange lag af forskellig farvet maling og er rimelig rustent. En del af malingen sidder i flager der kan pilles af.

Jeg kunne godt tænke mig at bordet skulle komme til at se sådan ud: 

Således at noget af det gamle maling stadig er der. Jeg har selv tænkt på at slibe bordet, men formoder at jeg så vil slibe malingen af. Kunne afsyring være en mulighed? 


Jeg er total på bar bund, så alle råd tages imod med kyshånd!


Med venlig hilsen

Cathrine

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du slibe det af, en excentersliber ville være velegnet, slib først hele fladen let, ofte vil det mønster komme af sig selv, pga ujævnheder i pladen, hvor de lave punkter ikke bliver sleben rene.

Men eller må du jo slibe lidt mere nogle steder end andre.




Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar! Jeg er allerede igang med sliberen, så det var et, for mig, heldigt råd du kom med😅. Synes dog at korn 40 har svært ved at få al rusten. Skal jeg i stedet bruge en metalbørste?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Prøv at fortsæt med sandpapir, skal nok skiftes jævnligt.

En stålbørste laver nemt en lidt hård blank overflade, men der sker da ikke noget ved at give det et forsigtigt forsøg.


Vi prøver igen, i morgen --

Mange tak for svar! Jeg fortsætter arbejdet 😊

Det er jo ligesom en gammel bil med buler :-)

Efter slibningen, hvis der stadigvæk er buler, kan du spartle det med plastic padding/ polyester spartel som kan købes i autoreservedele butikker eller et byggemarked. Så tyndt lag som muligt, slibe til du er tilfreds og så grunde og male det.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også